تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 239726
رهبر گروه قادريه ميانمار:

آموزش زبان فارسي مي‌تواند عامل توسعه روابط فرهنگي ايران و ميانمار باشد

خليفه ميرزا غلام صديق، رهبر گروه قادريه چشتيه ميانمار در ديدار با ابوذر ابراهيمي تركمان، گفت: آموزش زبان فارسي مي‌تواند عامل توسعه روابط فرهنگي ايران و ميانمار باشد.
آموزش زبان فارسي مي‌تواند عامل توسعه روابط فرهنگي ايران و ميانمار باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خليفه ميرزا غلام صديق، رهبر گروه قادريه چشتيه و عرفان علي، روحاني شيعه ميانمار روز گذشته ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رئيس اين سازمان ديدار و گفت‌وگو كردند.
 
ابراهيمي‌تركمان طي سخناني، ضمن اشاره به سفر اخير خود به ميانمار و ديدار با شيعيان ماندلي و خلیفه مسلمانان منطقه امرا پورا گفت: در سفری که اخیرا به ميانمار داشتم، دریافتم که دو كشور از زمینه‌های مشترک فرهنگی بسیاري برخوردار هستند.
 
وي در سخنان خود، تأكيد كرد: به منظور آشنایی دو ملت از هنر و فرهنگ یکدیگر لازم است تا به ارتقاي زمینه‌های مشترک فرهنگی بپردازيم.
 
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن آرزوي سفري خوش براي رهبر گروه قادريه چشتيه و روحاني شيعه ميانمار، گفت: امید است تا هرچه سریعتر زمینه لازم جهت توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی فی مابین فراهم و محقق شود.
 
زبان فارسی از سابقه كهن برخوردار است
 
خليفه ميرزا غلام صديق، رهبر گروه قادريه چشتيه در سخنان آغازين خود، خواستار توسعه همکاری‌ دو كشور شد و از علاقه خود نسبت به جمهوري اسلامي ايران و يادگيري زبان فارسي، سخن گفت.
 
وي در ادامه، بيان كرد: پس از سفر رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به ميانمار نسبت به يادگيري زبان فارسي علاقه‌مندتر و درصدد آن شدم تا به ايران سفري داشته باشم تا از اين طريق در دوره كوتاه مدت زبان فارسي شركت كنم.
 
خليفه ميرزا غلام صديق با تأكيد بر آموزش زبان و ادبیات فارسی در ميانمار گفت: برگزاری دوره‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی و اعزام استاد ايراني به ميانمار مي‌تواند در معرفي زبان فارسي و اين كشور اسلامي به خارجیان مثمرثمر باشد.
 
رهبر گروه قادريه چشتيه در ادامه سخنان خود، بر لزوم توسعه همكاري‌هاي في مابين تأكيد كرد و گفت: زبان فارسی با سابقه کهن و اهمیت روزافزوني كه در جهان دارد، مي‌تواند يكي از عوامل تأثيرگذار بر توسعه روابط فرهنگي ايران و ميانمار باشد.
 
وي در پايان خواستار حمايت و پشتيباني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي جهت برگزاري دوره‌‌هاي آموزش زبان فارسي در ميانمار و همچنين، انتشار كتاب‌ به زبان فارسي شد.
 
تأكيد بر آموزش زبان فارسي در ميانمار
 
عرفان علي، روحاني شيعه ميانمار هم ضمن ابراز خرسندي از ديدار با رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، گفت: ما همواره قدردان مهمان‌نوازی مردم ایران هستيم و با توجه به وجود نمايندگي‌هاي فرهنگي اين كشور اسلامي در اقصي نقاط دنيا، خواستار توسعه همكاري‌هاي بيش از پيش خواهيم بود.
 
وي در ادامه، افزود: يكي از موارد اين همكاري‌ها كه مي‌تواند در مسير توسعه روابط في مابين حائز اهميت باشد، بحث آموزش زبان فارسي است.
 
عرفان علي، به لزوم فراهم‌آوري بستري لازم جهت توسعه فرهنگ ايران زمين در ميانمار تأكيد كرد و گفت: ما با كمك جمهوري اسلامي ايران مي‌توانيم فعاليت‌هايمان را گسترش دهيم.
 
در اين ديدار محمد رضا زينلي، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در تايلند،  محمود صدقي زاده، مشاور رييس و مدير كل حوزه رياست  و علي محمد سابقي مدير كل آسيا - اقيانوسيه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي حضور داشتند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgxy9x3ak9wu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی