تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : 252424

دیدار نمایندگان مجمع جهانی تقریب با وزیر امور دینی گینه

حجج اسلام سید محمود وزیری و واسطی نمایندگان مجمع جهانی تقریب، بنا به دعوت سفارت ایران و طرف گینه‌ای، به این کشور سفر کرده اند با وزیر امور دینی این کشور دیدار کردند .
دیدار نمایندگان مجمع جهانی تقریب با وزیر امور دینی گینه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود وزیری ،حجت الاسلام واسطی و وحید کیانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گینه کوناکری با حضور در وزارت امور دینی این کشور، با "الحاج عبدالکریم چوباتی" وزیر امور دینی ملاقات و در خصوص موضوعات مورد علاقه فیمابین گفت‌وگو کردند.

دراین دیدار  حجت الاسلام  وزیری به نمایندگی از  آیات عظام، مکارم؛ سبحانی و صافی صمیمانه ترین پیام وحدت بخش را به وزیر گینه ای ابلاغ  و دعوت رسمی آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب را تقدیم وی کرد.

در ادامه، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با  تشکر از وزیر امور دینی گینه، مراتب خرسندی جمهوری اسلامی ایران و آیات عظام را از وحدت کلمه بین اقشار و مذاهب مختلف دینی این کشور اعلام  و بر انسجام و و حدت فیمابین مذاهب تاکید کردند.

در این دیدار وزیر امور دینی گینه نیز با ابراز خرسندی از حضور حجج اسلام، وزیری و واسطی، از ارسال پیام دعوت دبیرکل مجمع جهانی تقریب ابراز تشکر کرد و آرزوی موفقیت مقامات و مردم جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش از حضرت حق، مسالت کرد .

الحاج عبدالکریم چوباتی که پیشتر، سفیر گینه درتهران بوده است، از ابراز لطف مقامات ومردم مهمان نواز جمهوری اسلامی ایران در تمامی لحظات و حتی در زمان تحریم، صمیمانه تشکر  کرد.

به گزارش سفارت ایران در گینه، در پایان این جلسه هدیه معنوی از سوی آیت الله العظمی مکارم به وزیر امور دینی این کشور، تقدیم شد.

لازم به ذکر است، روز چهارشنبه دهم آذرماه کنفرانس ملی به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گینه، وزارت امور دینی و همچنین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در کوناکری برگزار شد که علاوه بر نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، رهبران جامعه تسنن، تیجانیه، برخی از مقامات عالیرتبه دولتی این کشور نیز سخنرانی کردند. این کنفرانس برای اولین بار و به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران و با حمایت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و در سطح ملی در این کشور برگزار می شود.
https://taghribnews.com/vdcgxx9xtak9nt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی