تاریخ انتشار۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : 163928

ضرورت همبستگی مسلمانان بر اساس آموزه های اسلام/ ماه رمضان به فرصتی برای محکوم کردن اندیشه های تکفیری وتروریستی

تنا- اختصاصی
نماینده مسلمان مجلس اعیان بریتانیا اعمال تروریستی و تخریب اماکن مقدس شیعیان در عراق را محکوم کردو
ضرورت همبستگی مسلمانان بر اساس آموزه های اسلام/ ماه رمضان به فرصتی برای محکوم کردن اندیشه های تکفیری وتروریستی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از لندن، به ابتکار مرکز اسلامی آیت الله خویی در لندن مراسم افطاری ماه مبارک رمضان با حضور جمع کثیری از مسلمانان شیعه وسنی در محل این مرکز برگزار شد .

در این مراسم که تعدادی از افراد غیر مسلمان اعم از مسیحی ، یهودی ونیز تنی چند از همسایگان انگلیسی این مسجد هم حضور داشتند، ایت الله دکترسید فاضل میلانی رییس مرکز اسلامی آیت الله خویی با تشریح نکاتی درباره ماه مبارک رمضان بویژه برای غیر مسلمانان حاضر در مراسم به شرایط ویژه روزه داری در کشورهایی مانند انگیس اشاره کرد که در این سالها مسلمانان ساکن در این کشور باید حدود ۲۰ ساعت از شبانه روز را روزه دار باشند که این تمرین بزرگی است برای صبر و صبر در روزه داری می تواند به ما آموزش دهد که در شرایط دشوار زندگی و امتحان های بزرگتر الهی نیز صبور باشیم.

رئیس مرکز اسلامی آیت الله خویی لندن در جمع میهمانان دعوت شده به مراسم افطار این مرکزبه بیان بخشی از نامه امام علی (ع) به مالک اشترپرداخت که می فرماید : ای مالک مراقب باش که مردم دو گونه هستند . یا در دین با تو برادرند یا در خلقت با توبرابرند زیرا آفریدگار همه یکی وآن خدای متعال است .

وی گفت امشب افتخارمی کنیم که در مراسم افطار ماه رمضان میزبان شما بندگان خدا هستیم که یا مسلمانید واز مذاهب مختلف شیعه وسنی وبا ملیت های گوناگون ویا از برادران وخواهران مسیحی ویهودی ما هستید.

دکتر سید فاضل میلانی همچنین به ضرورت هماهنگی وهمبستگی مسلمانان بر اساس آموزه های اسلام اشاره کرد وگفت امشب همه اینجا جمع شده ایم تا بگوییم مسلمانان از هر مذهبی که هستند با هم متحدند وهمه ما هر گونه تروریسم وافراط گرایی واندیشه های تکفیری را محکوم می کنیم .

از جمله سخنرانان دیگر این مراسم لرد شیخ نماینده مجلس اعیان بریتانیا بود که ضمن ابراز خشنودی از حضور نمایندگان همه مذاهب اسلامی وادیان دیگر در این گردهمایی به شباهت های فراوان دین اسلام ودیگر ادیان الهی پرداخت وگفت این تشابه از آن جهت است که همه ادیان از سوی خداوند وپیامبران الهی آورده شده که همه دارای کتاب مقدس وآسمانی هستند.

این نماینده مسلمان مجلس اعیان انگلیس نیز با اشاره به اهداف کسانی که در عراق قصد تعرض به اماکن مقدس شیعه همچون کربلا و نجف را دارند گفت : ما معتقد به امام علی(ع) وامام حسین (ع) هستیم . فراموش نکنیم که امام علی اولین فردی بود که به اسلام ایمان آورد ومسلمان شد وهمچنین کسی بود که برای نجات جان پیامبر اسلام (ص) بجای ایشان در رختخواب او خوابید بنابراین همه آنها برای ما محترمند والبته همه باید به هر چهار خلیفه مسلمین و نیزبه مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم .

لرد شیخ در پایان افزود : اسلام دین صلح وآرامش است وهمه مسلمانان با هم برادرند، بعنوان مثال در کشور بریتانیا حدود دو میلیون وهفتصد هزار نفر مسلمان هستند که همه آنها با یکدیگر در وحدت و هماهنگی زندگی می کنند و تنها افراد بسیار بسیار معدودی هستند که ممکن است اندیشه های افراط گرایانه داشته باشند، ما همه بشدت افراط گرایی وتروریسم را محکوم می کنیم و آن را حرام می دانیم .

دکتر شجاع شفیع رئیس شورای مسلمانان بریتانیا نیز با اشاره به حوادث عراق ،بر ضرورت اتحاد مسلمانان تأکید کرد و گفت این شورا در بیانیه مستقلی از سوی همه مسلمانان بریتانیا اتفاقات رخ داده در عراق بویژه تخریب اماکن مقدسی که متعلق به همه مسلمانان است را محکوم نموده است .

رئیس شورای مسلمانان بریتانیا همچنین اظهار داشت که گروه داعش یک گروه تروریستی است که اعمال و رفتار آنها هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.

سپس یکی از همسایگان مسیحی مرکز اسلامی آیت الله خویی که به این مراسم دعوت شده بود ضمن سخنانی مراتب خشنودی خود وخانواده اش را برای حضور در این مراسم اظهار داشت وگفت این اولین باری است که به چنین مراسمی دعوت شده است و موجب افتخار من است که طی سالها ی طولانی همسایگی با این مسجد روابط خوب ودوستانه ای را با مسلمانان دارم.

این مراسم با برگزاری نماز جماعت با حضور مسلمانان شیعه وسنی وسپس صرف افطار به پایان رسید.
https://taghribnews.com/vdcgxw9q7ak93y4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی