تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : 181126
نوری المالکی:

کمک به نیروهای امنیتی عراق تنها راه از بین بردن تروریست هاست

معاون اول رئیس جمهور عراق گفت: اتکا به گزینه های قانونی در حل اختلافات سیاسی و ارائه کمک به نیروهای امنیتی و روند سیاسی تنها راه راهبردی برای از بین بردن تروریست ها،حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق است.
کمک به نیروهای امنیتی عراق تنها راه از بین بردن تروریست هاست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از اخبار عراق؛ "نوری مالکی" معاون اول رئیس جمهور عراق در دیدارهیئتی از حزب الحق ترکمن های عراق به ریاست "طورهان المفتی" و برخی از اعضای این حزب، بر لزوم حمایت از ساختار ترکمن های عراق به عنوان یکی از ساختارهای اصلی مردم این کشور و یکپارچه کردن صفوف آنها در مقابله با تروریست تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اتکاء به گزینه های قانونی و اساسی در حل اختلافات سیاسی تنها گزینه راهبردی برای از بین بردن تروریست ها است.

مالکی گفت: امروز عراق با چالش های بی سابقه ای روبروست که مسئولیت نیروهای ملی و گروههای مردم عراق را دو چندان کرده است.

وی اظهار داشت: اتکا به گزینه های قانونی در حل اختلافات سیاسی و ارائه کمک به نیروهای امنیتی و روند سیاسی تنها راه راهبردی برای از بین بردن تروریست ها،حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق است.

"طورهان المفتی" رئیس حزب الحق ترکمن های عراق در این باره گفت: جنگی که عراق، نیروهای امنیتی و داوطلبان این کشور وارد آن شده اند جنگ علیه باندهای جنایتکاری است که از جانب کشورهایی حمایت می شوند که برای عراق خیر و منفعت نمی خواهند بنابراین تحقق پیروزی و از بین بردن تروریست امری ضروری برای صیانت از روند دموکراسی در این کشور است.

وی اظهار داشت: ترکمن ها همچنان در معرض ظلم بزرگ قرار دارند و نیاز دارند در اغلب مناطق به ویژه کرکوک، طوز و اربیل از آزادی و استقلال برخوردار باشند.
https://taghribnews.com/vdcgxq9q3ak97q4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی