تاریخ انتشار۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 175024
رئیس قوه قضائیه :

تلاش غربیها گسترش اسلام هراسی است

آیت الله آملی لاریجانی : اسلام دین فطرت، عقلانیت و منطق است و نگاه و تفکر تکفیری، نگاهی ساخته و پرورش یافته غرب است .
تلاش غربیها گسترش اسلام هراسی است
رئیس قوه قضائیه امروز درجلسه عالی دستگاه قضا گفت : علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی باید تلاش کنند که چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهند و اعلام کنند که عملکرد و اندیشه جریانهای تکفیری موجب وهن اسلام است و ربطی به اسلام ندارد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به برگزاری همایش «کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» در قم ، برگزاری این همایش را بسیار مناسب دانست و گفت: همچنان که در میدان جنگ و در عمل، با تفکر خشونت بار داعشی مقابله می شود باید به صورت نظری نیز با چنین جریان هایی مقابله تا ریشه چنین تفکراتی خشکانده شود.

آیت الله آملی لاریجانی اسلام را دین فطرت، عقلانیت و منطق توصیف کرد و با انتقاد از تلاش غربی ها در گسترش « اسلام هراسی» افزود: نگاه و تفکر تکفیری، نگاهی ساخته و پرورش یافته غرب است؛ تا چهره اسلام واقعی را که چهره ای متین و منطقی است با اعمال خشونت بار در مقابل دیدگاه جهانیان تخریب کنند.

رئیس قوه قضائیه «شیعه هراسی» را بخش دیگری از توطئه غرب برای تفرقه افکنی در جهان اسلام و مقابله با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت :  جمهوری اسلامی ایران به همان مقدار که پشتیبان و خواهان کمک به حزب الله است به حماس نیز کمک می کند چرا که هدف سربلندی و اقتدار اسلام و دفاع از هویت اسلامی در مقابل دشمنان است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه هدف جمهوری اسلامی ایران حمایت از اسلام واقعی و راستین و پیشبرد اهداف متعالی اسلام است افزود  این تفکر باید در جوامع مسلمان تقویت شود که هرگاه دشمن مشترکی جهان اسلام را تهدید کرد همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در مقابلش بایستند.
https://taghribnews.com/vdcgxn9qtak9uz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی