>> اعدام شیخ نمر توطئه برنامه ریزی شده عربستان بود | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 218224
رئیس انستیتو مذاهب روسیه:

اعدام شیخ نمر توطئه برنامه ریزی شده عربستان بود

نماینده مجلس و رئیس انستیتو مذاهب و سیاستهای روسیه گفت: اعدام شیخ نمر توطئه برنامه ریزی شده عربستان و اقدامی تحریک آمیز بود.
اعدام شیخ نمر توطئه برنامه ریزی شده عربستان بود

به گزارش  خبرگزاری تقریب(تنا)، آلکساندر ایگناتنکو در مصاحبه با روزنامه "کامرسانت"چاپ مسکو تصریح کرد: مقام های سعودی واکنش احتمالی برخی نیروهای سیاسی در ایران درقبال قتل روحانی برجسته عربستان را حدس می زدند و توانستند پس از تعرض به مراکز نمایندگی های دیپلماتیک خود در تهران و مشهد، ایران را به نقض معیارهای قوانین بین المللی متهم کنند.

وی افزود: علاوه بر آن ریاض توانست شیعیان طرفدار ایران در عربستان و بحرین را تحریک و تهران را به مداخله در امور داخلی خود متهم کند اما حمله هوایی این کشور به ساختمان سفارت ایران در یمن نقشه های ضد ایرانی ریاض را
مختل کرد.

الکساندر ایگناتنکو  هدف عربستان از اجرای نقشه های ضد ایرانی را کنار گذاشتن ایران از مذاکرات سوریه که قرار است 25 ژانویه در ژنو برگزار شود عنوان کرد و افزود: این دور از مذاکرات با تلاش گروه حامیان سوریه سازماندهی شده که در آن روسیه و آمریکا نقش اصلی را ایفا می کنند.

وی افزود: عربستان سعودی می خواهد ایران را از روند مذاکرات سوریه کنار بگذارد، زیرا مشارکت تهران در این مذاکرات باعث کم رنگ شدن نقش ریاض شده است.

 
https://taghribnews.com/vdcgx79xtak9qx4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی