تاریخ انتشار۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : 212239
آیت الله اراکی در گفتگو با برنامه باران شبکه قرآن:

اگر معنویتی وجود دارد به برکت ائمه(ع) است/تسلیم محض در برابر خداوند همان اسلام ابراهیمی است

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: اگر امروز معنویتی در جامعه وجود دارد و اگر نامی از رسول اکرم(ص) و قرآن کریم باقی مانده همه اینها به برکت ائمه (ع) است.
اگر معنویتی وجود دارد به برکت ائمه(ع) است/تسلیم محض در برابر خداوند همان اسلام ابراهیمی است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب شامگاه چهارشنبه در گفتگو با برنامه "باران" که به مناسبت شب ولادت امام موسی کاظم (ع) از شبکه قرآن پخش شد، با بیان اینکه در قرآن کریم از امام به عنوان برترین نعمت یا نعمت تامه یاد شده است، اظهار داشت: در قرآن کریم دو نوع نعمت آمده است یکی نعمت تامه و دیگری نعمت عامه.
 
وی افزود: نعمت عامه شامل همه نعمت های خیر و خوبی می شود و نعمت تامه همان نعمتی است که در نتیجه اطاعت از رهبران الهی برای امت حاصل می شود. این نعمت تامه ابتدا بر امام بواسطه رسیدن به مقام امامت تمام می شود و سپس آن کسانی که امامت آن امام را می پذیرند و پیروی از او را شیوه زندگی خود قرار می دهند این اتمام نعمت به آنها نیز سرایت می کند.
 
آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: همانطور که در قرآن کریم دو نوع نعمت داریم دو نوع اسلام نیز وجود دارد، یکی اسلامی که فقط به زبان است و هنوز ایمان بر قلب وارد نشده است که همان اسلام اعرابی است، اما اسلام دیگری وجود دارد که دل از آنچه خدا فرمان داده تبعیت می کند که به آن اسلام ابراهیمی می گویند یا به عبارت دیگر تسلیم محض در برابر خداوند همان اسلام ابراهیمی است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در شب ولادت امام موسی کاظم(ع) به زندگی این امام اشاره کرد و گفت: شرایط امام موسی کاظم (ع) شرایط ویژه ای بود امام موسی کاظم (ع) در دوران حکومت هارون الرشید سنگدل و پرقساوت زندگی می کرد حکومتی که به بهای ریختن خون بی گناهان بسیاری به دست آمده بود.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه خفقان شدیدی در دوران بنی عباس بویژه در زمان حکومت هارون الرشید حاکم بود، اظهار داشت: امام موسی کاظم(ع) سال های زیادی در زندان هارون الرشید به سر برد و با توجه به شرایط آن دوران، امام و یارانش در شرایط سختی به سر می بردند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: اگر اکنون معنویتی در جامعه وجود دارد و اگر نامی از رسول اکرم(ص) و قرآن کریم باقی مانده همه اینها به برکت ائمه اطهار(ع) بویژه امام صادق(ع) و امام موسی کاظم(ع) است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: اینکه جامعه اسلامی در برابر طغیان حاکمانی نظیربنی عباس که رسما در برابر خدا و رسولش قرار می گرفتند، نجات یافته است همه اینها به برکت ائمه(ع) است.
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgwx9xyak9qx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی