تاریخ انتشار۱۹ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 36233

فعاليت رسانه‌های آلمان در جهت اسلام‌هراسي

تحقيقات انجام شده در مورد نقش رسانه‌هاي آلمان در ترويج اسلام‌هراسي نشان میدهد که پخش گزارش‌های مغرضانه در بخش های خبری شبکه های دولتی و خصوصی این کشور نقش مؤثری در ایجاد نگرانی بین آلمانی ها از مسلمانان، داشته اند .
فعاليت رسانه‌های آلمان در جهت اسلام‌هراسي
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا):
گروه روانشناسی دانشگاه "ینا" در آلمان طي تحقیقاتي با عنوان "تروریسم ساختگی"، به بررسی برنامه های  بخش های خبری شبکه‌های دولتی "ARD" و "ZDF" تلویزیون آلمان، و همچنین دو شبکه خصوصی "RTL" و "SAT۱"  در مدت آگوست ۲۰۰۷ تا فوریه ۲۰۰۹ پرداخته است .

براساس اين تحقیقات، رسانه‌های دولتی و خصوصی آلمان در خبرهای خود بدون رعایت معیارهای حرفه ای و بصورت کاملا مغرضانه، در حال ترویج اسلام هراسی در افکار عمومی این کشور هستند.

در این پژوهش به مسئولان تحریریه اخبار شبکه های تلویزیونی آلمان سفارش شده است تا اخلاق حرفه ای را رعایت کرده و بیطرفانه اخبار و گزارش ها را پخش نمایند و هنگام پوشش خبرهای مرتبط با تروریسم از تعمیم آن به مسلمانان خودداری کنند.

براساس این پژوهش، پوشش اخبار مرتبط با تروریسم در دو شبکه خصوصی "RTL" و "SAT۱" بسیار مبالغه آمیز بوده و از تصاویر حوادث تروریستی به طرز زننده‌ای استفاده شده است.این تحقیقات نشان می دهد که محور اصلی بخش های خبری این ۴ شبکه بر این ادعا متمرکز شده است که "تروریست‌های اسلام گرا" تهدید اصلی برای آلمان هستند،که البته شمار معدودی از بینندگان شبکه های دولتی این موضوع را تأیید کرده اند .
https://taghribnews.com/vdcgwx9w.ak93w4prra.html
مرجع : شبكه العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی