تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۹
کد مطلب : 61163
نماينده رهبري در سيستان و بلوچستان:

در تبيين فضایل رضوی از علماي اهل سنت استفاده شود

تنا
نماينده رهبر معظم انقلاب در سيستان و بلوچستان گفت: در تبيين فضایل رضوی باید از دانش و بینش علمای اهل سنت استفاده شود.
آيت الله عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان
آيت الله عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله "عباسعلی سلیمانی" اظهار داشت: بررسی در حیطه فضایل رضوی در سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند و مفید است زیرا در این استان به دلیل وجود دو مذهب جعفری و حنفی پژوهش در فضایل بزرگان دین اهمیت ویژه‌ای دارد. 

وی با تاكید بر استفاده از دانش و بینش علمای اهل سنت در مباحث فضایل رضوی افزود: حضور علمای اهل سنت در چهارمین همایش رضوی منشأ خیر و برکت بود و گفتمان علمی و معنوی که بین علمای فریقین صورت گرفت، بسیار مفید و مثمرثمر بود. 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به مودت و دوستی بزرگان و علمای اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر مكرم اسلام (ع) افزود: محبت و دوستی نسبت به اهل بیت از اعتقادات اهل سنت است و شیعیان نیز در اعتقادات خود برای امامان مقام قدسی، دانش و کرامات ویژه قائل هستند که همه آنها از امتیازات معنوی بر گرفته از مقام عرفانی این پرهیزگاران دینی ناشی شده است. 

وی نتیجه گفتمان‌های قبلی در همایش‌های دوم، سوم و چهارم فضایل رضوی را بسیار مثبت ارزیابی و تصریح کرد: دیدگاهها و رویکرد علمای اهل سنت نسبت به بارگاه علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) قابل تقدیر است و آنها معتقدند آثار و فرمایشات روحانی و اندیشمندانه به جا مانده از امام رضا (ع) برای کل جوامع بشری ارزش بسیار دارد و تمسک جستن به آنها غذای روحی بوده که نیاز بشر را مرتفع می‌کند. 

نماینده رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان انتقال فضایل رضوی را به نسل آینده که تشنه و نیازمند معنویت هستند یک تکلیف واجب و ضروری دانست و افزود: شیوه انتقال و شناساندن سیره امامان معصوم (ع) در عصر حاضر نیاز به ظرافت و دقت لازم دارد که باید توسط کارشناسان اهل فن همراه با کار تحقیقی و پژوهشی صورت گیرد. 

امام جمعه زاهدان تاكید كرد: ما اسناد معتبر، مستند و ارزشمند فراوان از جمله فقه‌الرضا، طب‌الرضا، احتجاجات آن حضرت با علمای یهود و نصاری را در دست داریم که غنای کافی برای شناخت مقام شامخ ایشان به نسل‌های آینده را دارد و سرمایه گرانسنگی برای جامعه بشری است. 

وی برگزاری همایش‌ها را اقدام زودگذر اما مفید دانست و خاطرنشان کرد: وسعت و گستره معنوی فضایل رضوی نامحدود ولی مخاطبان در همایش محدود هستند بنابراین آنچه که مهم و قابل توجه است اثر بخشی و انتشار نتایج همایش و خروجی آن از طریق رسانه‌های جمعی با شیوه‌های مختلف است تا این همایش ها بتواند مثمرثمر واقع شود. 

وی تشکیل کارگروه تخصصی برای تحلیل، بررسی و پرداختن به اعماق و ابعاد نتایج همایش را امری ضروری دانست و پیشنهاد کرد: سیره علمی و عملی امام رضا (ع) اصول معین و مشخصی دارد که باید با شیوه علمی و کارشناسی به جوانان منتقل شود که قطعاً شیفتگی و وابستگی در این قشر به وجود می‌آورد. 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان یکی از راهکارهای رشد و تعالی فرهنگ عمومی را اشاعه سیره معصومین (ع) در لایه‌ها و اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: روح تواضع و بصیرت، تکریم انسان‌ها، تدبر و تفکر در ادای کلام در محافل، نکو داشت فقرا، میهمان نوازی، مباحثه‌های علمی از جمله رفتار ارزشی امام رضا (ع) بوده که قابل انتقال به نسل جدید است.
https://taghribnews.com/vdcgwq93.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی