>> از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حاکی از روح وحشی گیری این رژیم نسبت به مقاومت و فلسطین است. | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 166772
سخنگوی وزارت امور خارجه:

از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حاکی از روح وحشی گیری این رژیم نسبت به مقاومت و فلسطین است.

خانم مرضیه افخم اعلام کرد: کوتای 28 مرداد 1332 را یاد آور دخالت‌های آشکار آمریکا و انگلستان در امور داخلی ایران و نقض قوانین بین المللی قلمداد کرد.
از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حاکی از روح وحشی گیری این رژیم نسبت به مقاومت  و فلسطین است.
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خانم "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه و در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسب شهادت امام جعفر صادق(ع)، به کوتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اشاره  و آن را یاد آور دخالت‌های آشکار آمریکا و انگلستان در امور داخلی ایران و نقض قوانین بین المللی قلمداد کرد.

وی افزود: مسئولیت صریح این کودتا متوجه عاملان آن بوده و خشم عمیق ملت ایران نسبت به دولت آمریکا ناشی از همین رویکردهای خصمانه و مداخله گرایانه آمریکا در امور داخلی ایران است و متأسفانه ا ین رویکرد ادامه داشته و در صحنه‌ها و موضوعات مختلف شاهد این دخالت‌های آشکار آمریکا برای تغییر روندهای مردمی هستیم.

افخم در پاسخ به سؤالی درباره سفر اخیر "آمانو" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، همکاری‌های ایران و آژانس را رو به پیشرفت دانست و تصریح کرد: تفاهماتی بین ایران و آژانس صورت گرفته که براساس آن گفت‌وگوها برای رفع ابهامات و پاسخ به سؤالات ادامه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا توافقنامه هسته‌ای حاصل می‌شود یا خیر؟ گفت: اگر گروه ۱+۵ حسن نیت داشته باشند و واقع بین باشد، مذاکرات می‌تواند به نتیجه برسد و حصول توافق در زمانبندی پیش بینی شده امکانپذیر است.

وی در خصوص از سرگیری حملات فاجعه بار رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بمباران منازل فلسطینی‌ها و شهادت کودکان و زنان بیگناه فلسطینی را به شدت محکوم کرد و افزود: بی تردید سریال ننگین وقایع جدید در باریکه غزه حاکی از عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به هر نوع توافق و همچنین حاکی از روح وحشی گری این رژیم نسبت به مقاومت و مردم فلسطین است.

افخم در ادامه خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران با حمایت از مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی از کشورها و نهادهای بین المللی درخواست کرده که اقدامات جدی نشان دهند و اکنون نیز بر این خواسته خود پافشاری دارد و امیدواریم اقدامات جدی و عملی برای توقف حملات به ساکنان بی دفاع غزه صورت گیرد.

افخم در مورد ارسال کمک‌های دارویی و غذایی ایران برای مردم غزه، اظهار داشت: پیگیری‌ها در این زمینه با مقامات مصری ادامه دارد اما هنوز شرایط برای ارسال این کمک‌ها فراهم نشده و در عین حال دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره این موضوع را پیگیری می‌کند و به محض فراهم شدن شرایط، این کمک‌ها ارسال خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه درمورد نا آرامی‌های اخیر یمن نیز تصریح کرد: ما از روندهای سیاسی حمایت می‌کنیم و امیدواریم این سازو کارها پاسخی به خواسته های مشروع مردم در این کشور باشد و آینده سیاسی یمن براساس مشارکت و فعالیت همه گروه‌ها و جناح‌ها و احزاب سیاسی باشد و آینده این کشور با مشارکت آنها در یک فضای مسالمت‌آمیز شکل بگیرد.

وی در مورد گفتگوهای ایران با کشورهای اروپایی برای حل بحران داعش گفت: ما از ابتدای بحران تروریسم در عراق اعلام کرده ایم که مخالف دخالت نظامی کشورهای دیگر درعراق هستیم و تصمیم و موافقت دولت عراق برای همکاری با سایر کشورها باید در اولویت قرار گیرد؛ ایران در زمینه داعش و خطرات آن در منطقه گفتگوهایی با کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی داشته و دارد و ما در چارچوب مقررات بین المللی و با توجه به نقش و جایگاه دولت عراق این گفتگوها را دنبال می کنیم و هر چه این گفتگو ها با مرکزیت و نقش دولت عراق باشد حل و فصل این مشکلات بیشتر می شود.
https://taghribnews.com/vdcgu39qxak93u4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی