تاریخ انتشار۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 250219
کارشناس مسائل خاورمیانه:

همکاری های اقتصادی عربستان و صهیونیست‌ها، هشدار جدی برای مسلمانان

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به وضعیت اقتصادی نامطلوب عربستان سعودی و اشتباهات چند وقت اخیر «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، گفت: از اشتباهات بزرگی که ممکن است عربستانی‌ها انجام دهند ایجاد هم‌پیمانی اقتصادی با صهیونیست‌ها است، موضوعی که جهان اسلام قطعاً در برابر آن واکنش نشان خواهد داد.
همکاری های اقتصادی عربستان و صهیونیست‌ها، هشدار جدی برای مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "احمد دستمالچیان"، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال همکاری‌های اقتصادی بین عربستان و صهیونیست‌ها، خاطرنشان کرد: همکاری صهیونیست‌ها و عربستان سعودی موضوع تازه‌ای نیست زیرا سال‌هاست که آنها همکاری‌های سیاسی و امنیتی در پشت پرده دارند، گرچه اکنون این تعاملات آشکارتر شده است.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون کارشناسان امنیتی و سیاسی عربستان و صهیونیست‌ها جلسات متعددی با هم داشته‌اند، افزود: عربستان سعودی به دلیل درماندگی و مشکلاتی که با آن روبروست دست دوستی به سوی رژیم صهیونیستی دراز کرده است و این رژیم نیز از واماندگی عربستان برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند.
 
کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در تلاش است تا از امتیازاتی که عربستان از آن برخوردار است استفاده و در طرح‌های اقتصادی و مالی این کشور مشارکت کند، افزود: در واقع صهیونیست‌ها می‌خواهند با پول عربستان اقتصاد شکست خورده خود را ترمیم کنند.
 
وی همکاری های اقتصادی  عربستان و صهیونیست‌ها را یک هشدار جدی و خطرناک برای جهان اسلام دانست که باید ملت‌های مسلمان در برابر آن هوشیار بوده و واکنش مناسب داشته باشند.
 
دستمالچیان همچنین به رکود اقتصادی حاکم بر عربستان، کم شدن حقوق شاهزاده‌ها و کسری بودجه دولت این کشور اشاره کرد و گفت: عربستان به دلیل تأمین مالی تروریست‌های تکفیری و همچنین جنگ یمن از نظر مالی مشکلات زیادی پیدا کرده است و بعید است که بتواند طرح‌های بلندپروازانه خود را اجرا کند؛ در همین راستا ممکن است با یک اشتباه بزرگ، عربستانی‌ها با صهیونیست‌ها هم‌پیمانی اقتصادی ایجاد کنند که قطعاً این موضوع با واکنش جهان اسلام مواجه خواهدشد و نشان می‌دهد که عربستان نمی‌داند که چگونه باید از باتلاقی که برای خود ایجاد کرده است، بیرون بیاید.
 
وی در پایان گفت: با توجه به این وضعیت،آینده روشنی برای عربستان متصور نیستم.
 
https://taghribnews.com/vdcgqz9xyak9nx4.rpra.html
مرجع : رادیو گفت وگو
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی