تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : 170254

اسقف کلدانی های عراق خواستار آزادی موصل از سلطه داعش شد

اسقف مسیحیان کلدانی عراق از دولت این کشور و دولت اقلیم کردستان خواست تا برای آزادی شهر موصل از سلطه گروهک تروریستی داعش، با یکدیگر همکاری نمایند.
اسقف کلدانی های عراق خواستار آزادی موصل از سلطه داعش شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "لویس رافائل ساکو" اسقف مسیحیان کلدانی عراق، روز گذشته در پیامی خطاب به مسلمانان به مناسبت عید سعید قربان، اظهار داشت: بدون یک رابطه صادقانه و دوستانه با یکدیگر و به رسمیت شناختن برادران و همنوعان خود، هیچ آزادی و کرامتی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: هم وطنان ما از درگیریها و جنگ های بسیار رنج می برند، پس ما به یک گفتگوی شجاعانه و یک دیدار سیاسی کارآمد برای بازگرداندن صلح و امنیت به کشور نیازمندیم.

اسقف کلدانی های عراق خاطرنشان کرد: ما با اطلاع و آگاهی از تنوع دینی، فرهنگی و ملیتی و اشاعه ارزشهای تسامح، احترام، عدالت و گفتگو می توانیم از هویت ملی خود محافظت کرده و موانع را از سر راه خود برداریم. همچنین می توانیم با افکار افراطی و کسانی که دیگران را به خشونت و نفرت ترغیب می کنند، مقابله نماییم؛ چرا که این تنها راه نجات از وضعیت اسف بار کنونی است.

وی تأکید کرد: ما مسیحیان شرق عراق می خواهیم که با شما مسلمانان شریک بوده و به عنوان یک گروه واحد، در راه پیشرفت کشور و ملت خود قدم برداریم.

ساکو در پایان پیام خود تأکید کرد: ما یقین داریم که تمام مسلمانان اعمال داعش را نمی پذیرند. لذا از مسلمانان می خواهیم که آشکارا برائت خود را از افراط گرایی دینی اعلام کرده و آن را محکوم نمایند چرا که این اقدامات چهره دین اسلام را تخریب کرده است. ما همچنین از دولت ملی خود می خواهیم تا با همکاری با دولت اقلیم کردستان، اقدام فوری برای نجات موصل از چنگال تروریست های داعشی انجام دهند.

https://taghribnews.com/vdcgnz9qtak9ux4.rpra.html
مرجع : الامارات الیوم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی