تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 269453

تبریک جنبش جهاد اسلامی به مناسبت پیروزی اعتصاب غذای اسرای فلسطینی/حماس: دستاورد اعتصاب اسرا تأکیدی بر اهمیت وحدت است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین عصر دیروز تجمعی را در منطقه خزاعه واقع در شرق استان خان یونس، به منظور اعلام خوشحالی برای پیروزی اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی پس از 41 روز اعتصاب غذای متوالی برگزار کرد.
تبریک جنبش جهاد اسلامی به مناسبت پیروزی اعتصاب غذای اسرای فلسطینی/حماس: دستاورد اعتصاب اسرا تأکیدی بر اهمیت وحدت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این تجمع شخصیت های برجسته اجتماعی، خانواده های شهدا و اسرا و تعدادی از آزادگان فلسطینی و اعضا و رهبران جنبش جهاد اسلامی حضور داشتند.
 
"مصعب بریم" یکی از آزادگان فلسطینی در این تجمع تصریح کرد که پیروزی اسرای فلسطینی در نبرد آزادی و کرامت 41 روزه خود، نتیجه حماسه ثبات و پایداری این قهرمانان با سلاح عزم و اراده بود که غیرممکن نمی شناسد.
 
وی افزود: این پیروزی که با نخستین روز از ماه مبارک رمضان همزمان شد، نشانه های خیر برای ملت فلسطین و امت ما دارد و نشان می دهد که زمان آزادی و پیروزی نزدیک شده است.
 
"عوض ابو دقه" از رهبران جهاد اسلامی هم تصریح کرد که این پیروزی پیام ها و معانی و ابعاد مختلفی دارد و مهمترین آنها این است که سلاح اراده و معده های خالی که اسرای فلسطینی در نبرد خود مورد استفاده قرار می دهند، قویتر از زرادخانه هسته ای و پیشرفته دشمن صهیونیستی است.
 
ابو دقه تأکید کرد که ما امروز اینجا در شهرک خزاعه که پیشگام مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی در جریان جنگ سال 2014 بود و بهترین فرزندان خود را در راه وطن شهید داده و تعدادی از آنها هم در اسارت به سر می برند، جمع شده ایم تا بگوییم که جنگ و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تنها راهکار ما برای پیروزی است؛ ما از همین شهر اعلام می کنیم که به پیروزی در برابر دشمن صهیونیستی و آزاد سازی قدس شریف و اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی ایمان و یقین داریم.
 
از سوی دیگر، گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم پیروزی اسرای فلسطینی در نبرد اعتصاب غذای مثال زدنی 40 روزه در برابر دشمن صهیونیستی را تبریک گفت و اعلام کرد که این پیروزی جز در سایه یاری خداوند، حمایت مقاومت و ایستادگی و ثبات قدم اسرا ممکن نبود.
 
جنبش "حماس"نیز تأکید کرد آنچه اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی پس از 41 روز اعتصاب غذا محقق کردند، نشانگر اهمیت وحدت است که می تواند پیروزی های متعددی را رقم بزند.
 
"فوزی برهوم" سخنگوی جنبش حماس در بیانیه ای مطبوعاتی، خاطر نشان کرد که حماس مقاومت مثال زدنی اسرای قهرمان فلسطینی در زندان های دشمن صهیونیستی و نبرد واقعی آنها را که نشانگر صبر و پایداری حماسی آنها بود و در نهایت توانستند دشمن صهیونیستی را وادار به تسلیم در برابر شروط و خواسته های به حق و مشروع شان کنند، تبریک می گوید.
 
برهوم این دستاورد اسرا را نشانگر پیروزی حق بر باطل و اراده در برابر ظلم دانست و تصریح کرد که این پیروزی تأکیدی بر این مسأله است که ملت ما با وحدت و صبر و ثبات و ارده می تواند غیرممکن را ممکن کرده و پیروزی های متعددی در میادین نبرد با دشمن صهیونیستی محقق سازد.
 
حماس همچنین این پیروزی را به خانواده های اسرا و تمامی اقشار ملت فلسطین در داخل و خارج و آزادگان جهان که از این آرمان به حق حمایت کرده و از اسرا در اعتصاب غذایشان پشتیبانی کردند و مسأله اسرا را در لیست اولویت های مراجع تصمیم گیری جهان و در کانون توجه افکار عمومی جهانیان قرار دادند، تبریک گفت و اعلام کرد که این حمایت ها چهره شوم رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد و پرده از روی جنایت ها و تجاوزات آن علیه اسرای قهرمان و اقشار مختلف ملت فلسطین برداشت.
 
حماس خاطر نشان ساخت که مسأله اسرا همچنان در دل ها و افکار ما زنده خواهد ماند و تا آزادی آنها از زندان های صهیونیستی و بازگشت شان به آغوش خانواده، در رأس اولویت های ما قرار خواهد داشت.

شایان ذکر است که روز گذشته توافقی میان رهبران اعتصاب غذای اسرای فلسطینی و اداره زندان های صهیونیستی به دست آمد که به موجب آن، اعتصاب غذای نامحدود اسرای فلسطینی در قبال پذیرش برخی خواسته های آنها به حالت تعلیق درآمد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgny9xwak93t4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی