تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : 297650
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(126)

برگزاری کمیسیون"مساعی حمیده"

کمیسیون مساعی حمیده در دومین روز برگزاری سی ویکمین کنفرانس بین اللملی وحدت اسلامی با حضور اندیشمندان کشورهای اسلامی برگزار شد.
برگزاری کمیسیون"مساعی حمیده"
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)درابتدای این کمیسیون حجت الاسلام والمسلمین تقوی که ریاست آن را برعهده داشت با اشاره به محتوای مهم این کمیسیون که مورد توجه جهان اسلام قرار گرفته است گفت:مساعی حمیده از وظایف مهم مسلمانی است که می تواند در جهت حل مسائل مسلمانان بخصوص مسائل و مشکلاتی که در حال حاضر در کشورهایی مثل میانمار،سوریه،عراق و بحرین دیده می شود کارگشا باشد.
 
وی اضافه کرد:ما باید در جهت حل این مسائل که به جامعه اسلامی تحمیل شده است تلاش کنیم و به عنوان یک جریان اسلامی توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.
 
حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه در موقعیت کنونی وضعیت جهان اسلام وضعیت مطلوبی نیست اظهار کرد:دشمن در طراحی توطئه های خود از مسلمانان و امکانات آنها استفاده می کند و ما باید نسبت به این توطئه ها آگاه باشیم.
 
 
در ادامه این جلسه  حجت الاسلام سید علی فضل الله از اعضای این کمیسیون با بیان اینکه باید در این کمیسیون ها از شخصیتهایی که در کشور آنها بحران وجود دارد بهره مند شد عنوان کرد:ما نباید این جلسات را به صورت موسمی برگزار کنیم و این جلسات نیازمند این است که به صورت ماهانه برگزار شود و همچنین باید این نکته را نیز مورد توجه قرار داد که نباید تنهاکشورهایی که در آن ها بحران جنگی وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد و کشورهایی هم که بحران های فرهنگی دارند نیز باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.
 
وی همچنین با تاکید بر فعالتر شدن این کمیته گفت:باید در این کمیسیون ها از اندیشمندان،نویسندگان و اساتید دانشگاه ها نیز کمک بگیریم تا بتوانیم فتنه های موجود را شناسایی،کاهش و در صورت امکان از بین ببریم.
 
سخنران بعدی این کمیسیون شیخ عبدالله ذیغاب از کشور بحرین با تشریح وضعیت کنونی کشور بحرین گفت:در شرایط فعلی وضعیت بحرین به لحاظ امنیتی بسته است و اگر کسی اظهار نظری بکند زندان یا تحت تعقیب قرار می گیرد و آمریکا و انگلیس نیز با تجهیز کردن رژیم آل خلیفه به تجهیزات نظامی پیشرفته به تشدید خفقان در این شرایط دامن میزند.
 
شیخ ذیغاب در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط جسمی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اشاره کرد و پیشنهاد داد در جلسه اختتامیه کنفرانس وحدت به جهت برد رسانه ای که دارد لحظاتی را به دعا کردن برای سلامتی این شخصیت شیعی بحرین اختصاص دهند.
 
حسن بیتمز دیگر عضو این کمیسیون از حزب سعادت ترکیه هم در سخنان خود پیشنهاد داد قبل از اینکه بحران ها پیش آید از طریق جلساتی از این دست نسبت به جلوگیری از آنها پیشگیری کنیم چرا که این کمیته نقش حائز اهمیتی در این زمینه می تواند داشته باشد.
 
شیخ مصطفی محمد ملص از مجمع مسلمین لبنان در ادامه این نشست با پیشنهاد ایجاد یک سایت اختصاصی وابسته به این کمیسیون گفت: با ایجاد این سایت می توانیم دیدگاه ها ونظرات افراد را نیز در فضای مجازی در حوزه بحران هایی که در کشورهای اسلامی به وجود می آید به بوته بحث بگذاریم تا بتوانیم سریع دراین زمینه ها دخالت کنیم.
 
شیخ تیجانی نایب مفتی نیجریه دیگر عضو این کمیسیون هم با عنوان این نکته که در حال حاضر داعش در نیجریه وجود دارد اما از سوی کشورهای اسلامی این مسئله مورد توجه قرار نگرفته است اذعان کرد: در نیجریه گروه تروریستی بوکوحرام که چندی است پیروی خود را از ابوبکر بغدادی سرکرده گروه داعش اعلام کرده اند از سال 2009 در حال انجام اقدامات تروریستی هستند.
 
وی ادامه داد:درپی جنایات این گروه تروریستی وابسته به داعش در 9 سال اخیر فقط در دو ایالت بیش از 5/1 میلیون نفر کشته شده اند که این مسئله می تواند مورد توجه کمیسیون مساعی حمیده قرار گیرد.
 
در ادامه نشست این کمیسیون دکتر نبیل سلیمان وزیر امور اوقاف سوریه نیز با اشاره به چالشهایی که کشور سوریه را مورد تهدید قرار داده گفت:این چالشها هویت عربی واسلامی را در سوریه هدف قرار داده است و توطئه های بزرگی برای سوریه در حال  طرح ریزی است که باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.
 
فاروق علی رییس وقف علویون نیز با تایید صحبتهای رییس جمهور ایران در جلسه افتتاحیه کنفرانس وحدت و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دیدار صبح امروز با مهمانان سی ویکمین کنفرانس وحدت مبنی بر لزوم یکپارچگی و وحدت مسلمانان جهان اظهار کرد: علمای دین باید در زمینه وحدت مسلمان متحد شوند و برای به دست آوردن دستاوردهای بهتر وبیشتر در این کمیسیون باید از نظرات و اندیشه های علما و دانشمندان جهان اسلام بهره گرفت.
 
در پایان جلسه این کمیسیون دکتر محمدحسین تبرائیان با جمع بندی پیشنهادات عنوان شده به بررسی این پیشنهادات در جلسات آتی این کمیسیون خبر داد.

 
https://taghribnews.com/vdcgnu9xzak9y34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی