تاریخ انتشار۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : 174953
بیانیه پایانی هفتمین نشست مجمع جهانی بیداری اسلامی:

مشکلات موجود در جهان اسلام نباید در امید و اراده امت اسلامی خللی وارد کند/ ولایتی: نباید فلسطین؛ مسئله اصلی جهان اسلامی فراموش شود

شرکت کنندگان در هفتمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: مشکلات موجود در جهان اسلامی نباید در امید و اراده امت اسلامی برای ایجاد تمدنی مبتنی بر آموزه های دینی، اخلاقی و عادلانه خللی وارد کنند.
مشکلات موجود در جهان اسلام نباید در امید و اراده امت اسلامی خللی وارد کند/ ولایتی: نباید فلسطین؛ مسئله اصلی جهان اسلامی فراموش شود
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، هفتمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی عصر روز سه شنبه با حضور شخصیت های برجسته جهان اسلام در محل هتل آزادی تهران برگزار با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

این اجلاس در زمانی برگزار شد که مردم مظلوم فلسطین پس از مقاومت کم نظیر در جنگ ۵۱ روزه غزه همچنان با تهاجم وحشیانه رژیم نژادپرست و کودک کش صهیونیستی مواجه هستند و قدس شریف جولانگاه سربازانی است که نه تنها نمازگزاران را از عبادت خداوند منع می کنند بلکه از هر گونه اهانتی به قبله اول مسلمانان دریغ نکرده و خیال خام یهودی سازی بیت المقدس را در سر می پرورانند.

این بیانیه می افزاید: در این شرایط متاسفانه جریان های ساخته دست استکبار جهانی در برخی از کشورهای اسلامی با تکفیر هم کیشان خود و با ارائه چهره ای خشن از اسلام علاوه بر آنچه عامدانه تلاش می کنند تا حرکت واقعی مسلمانان برای بازگشت به آموزه های اصیل و راه گشای اسلام در جهت تغییر شرایط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شرایط اسلام را از مسیر اصلی خود خارج کنند در عین حال مساله فلسطین به عنوان مهمترین مساله جهان اسلام را نیز تحت شعاع رفتارهای ضداسلامی خود قرار داده اند.

بر این اساس اعضای شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با بهره گیری از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با آگاهی از وظایف خطیری که در این مقطع حساس زمانی بر عهده علما، بزرگان و رهبران کشورهای اسلامی قرار دارد در اجلاس مشورتی خود آخرین تحولات جهان اسلام را مورد بررسی قرار داده و محورهای زیر را به عنوان مهمترین موضوعاتی که باید توسط همه مسلمانان و به ویژه رهبران کشورهای اسلامی مورد توجه قرار گیرد مورد تاکید قرار دادند: بیداری اسلامی کوشش بی نظیری در جهت حاکمیت بخشی به اسلام ناب محمدی (ص) است که همانا دین رحمت، برادری، اخلاق مداری و حفظ کرامت است. بیداری اسلامی از آنجا که در قلوب پاک مسلمانان در نقاط مختلف جهان حادث شده است نه سرکوب شدنی و نه انحراف پذیر است.

بیداری اسلامی در کنار حق جویی و تلاش بی وقفه برای احیای ارزش های دینی با مبارزه بی امان به ظلم، بی عدالتی و نژادپرستی پیوند خورده است از این رو در سرزمین های اسلامی هر جا که پرچم مبارزه با استکبار و ظلم برافراشته شده است بیداری اسلامی بدون تردید حضوری همه جانبه دارد.

مهمترین مصداق مبارزه با ظلم و استکبار در حال حاضر مبارزه مردم فلسطین با رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی در تمامی سرزمین های اشغالی است. ما یقین داریم که انتفاضه مستمر مردم فلسطین تا زمان آزادی کامل این سرزمین ادامه خواهد داشت و وظیفه مسلمانان این است که ضمن حمایت از مظلومان فلسطینی نگذارند این جنبش مقدس تحت الشعاع رفتارهای انحرافی قرار گیرد.

ناتوانی صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی در مقابله رودررو با مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان موجب شده است که آنان با سازماندهی جریان های انحرافی در قالب گروه های تکفیری و با فریب برخی جوانان مسلمان جهت گیری این نیروی عظیم را اولین از مساله فلسطین منحرف ساخته و ثانیا دستاوردهای حرکت عظیم بیداری اسلامی را بی اثر کنند.

در بخشی دیگری از این بیانیه که در هفتمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی قرائت شد، تاکید شده که مهم‌ترین هدف استکبار جهانی از ایجاد گروه‌های تکفیری و افراطی این است که علاوه بر انحراف از مساله فلسطین اسلام‌هراسی و ارائه چهره‌ای خشن از اسلام در جهان دامن بزنند.

این بیانیه در پایان تصریح می‌کند که تعارض‌های انحرافی در جهان اسلام تاکنون علاوه بر از بین بردن زیرساخت‌ها و منابع اقتصادی و انسانی در کشورهای اسلامی به ویژه عراق، سوریه، یمن و لیبی این کشورها را با خطر تجزیه مواجه ساخته است. درنتیجه مشکلات موجود در جهان اسلام نباید در امید و اراده امت اسلامی برای ایجاد تمدنی مبتنی بر آموزه‌های دینی و اخلاقی خللی وارد کند.

داعش از خوارج نیز منحرف ترند
"علی‌اکبر ولایتی" دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، در حاشیه هفتمین نشست شورای عالی مجمع بیداری اسلامی که با حضور جمعی از علمای جهان اسلام برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در این اجلاس تمامی علما و شخصیت‌های جهان اسلام بر چند نکته تاکید داشتند.

وی در ادامه گفت: کسانی که در گروه‌هایی مثل داعش و دیگر گروه‌ها که تکفیری نامیده می‌شوند؛ هستند، از نظر علمای اسلامی محکوم بوده و منحرف‌تر از خوارج‌اند.

ولایتی گفت: بسیاری از علما این‌ها را دست‌ساخته بیگانگان به خصوص آمریکا و عامل آن در منطقه یعنی صهیونیست‌ها می‌دانند.

وی مورد دوم را مصمم بودن کلیه حضار برای مقابله با تکفیری‌ها عنوان کرد و گفت: در سایه درگیری‌های داخلی که منحرفین و تکفیریون ایجاد کرده‌اند، نباید مسئله اصلی جهان اسلام که فلسطین است را فراموش کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در عزم جمهوری اسلامی ایران برای استمرار کمک به فلسطینی‌ها تصریح کرد: بنا به فرمایش ایشان باید ساحل غربی نیز مسلح شود.

وی با اشاره به صحبت‌های یکی از مبارزین فلسطینی در اجلاس اخیر گفت: مهمترین کشوری که کمک‌های زیادی به فلسطینی‌ها انجام داده، ایران است که این سیاست را ادامه خواهد داد.

ولایتی در پایان تخریب اماکن مقدس، حسینیه‌ها و مساجد را در کشورهای اسلامی یک توطئه دانست و گفت: صهیونیست‌ها می‌خواهند با این کارها زمینه تخریب مسجدالاقصی را فراهم کنند که موفق نخواهند شد و فلسطینی‌ها جلوی آنها را خواهند گرفت.
https://taghribnews.com/vdcgnt9qwak9uy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی