تاریخ انتشار۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : 289389

عفو بین الملل خواستار تحریم تسلیحاتی میانمار شد

یک نهاد غیر دولتی بین المللی، اقدام جامعه جهانی را برای پایان دادن به سرکوب نظام مند مسلمانان در میانمار خواستار شد.
عفو بین الملل خواستار تحریم تسلیحاتی میانمار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان عفو بین الملل امروز چهارشنبه بحران مسلمانان روهینگیا را در میانمار بدترین بحران آوارگان در چند دهه اخیر آسیا بر شمرد و خواستار آن شد تا جامعه جهانی برای پایان دادن به سرکوب برنامه ریزی شده و تأسف بار روهینگیاها وارد عمل شود.

بر اساس آمار اخیر سازمان ملل، از روز بیست و پنجم اوت تاکنون، 582 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از خشونت های ارتش میانمار گریخته و به بنگلادش پناه برده اند.

عفو بین الملل تأکید کرد: وقت آن رسیده است تا جامعه جهانی همکاری های نظامی خود را با دولت میانمار متوقف کند و این کشور را مورد تحریم تسلیحاتی قرار دهد؛ این نهاد غیر دولتی همچنین تحریم آن دسته از مسؤولان میانمار را خواستار شد که در نقض حقوق بشر در این کشور دست دارند.

عفو بین الملل با استناد به عکس های ماهواره ای اعلام کرد:اسناد دیگری در دست دارد که از جنایات سازمان یافته علیه اقلیت روهینگیا حکایت دارد.

"تیرانا حسن" از کارشناسان عفو بین الملل اظهار داشت: مقامات میانمار با این گمان که می توانند از محاکمه بگریزند، دست به کشتار مسلمانان در مقیاس بزرگ می زنند.

وی مقامات میانمار را به مخفی کاری در تحقیق در مورد بدرفتاری و جنایت علیه مسلمانان روهینگیا متهم کرد و از فرمانده ارتش این کشور خواست، سریعا از نیروهایش بخواهد از اقدامات بی رحمانه خود دست بر دارند.
https://taghribnews.com/vdcg7y9xyak97w4.rpra.html
مرجع : صدا و سیما
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی