تاریخ انتشار۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 180702
دبیركل مجمع تقریب در گفتگو با تنا:

علمای جهان اسلام نقش مهمی در زدودن اختلافات دارند

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تاثیر علمای جهان اسلام برای مقابله با اختلافات، تاكید كرد: تشكیل كمیته مساعی حمیده با حضور علما بر همین اساس بوده است.
علمای جهان اسلام نقش مهمی در زدودن اختلافات دارند
آیت الله محسن اراكی در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، اظهار داشت: در آغاز تشكیل كمیته مساعی حمیده تاكید كردیم كه علمای جهان اسلام در این راستا تاثیرگذارند و صدا و سخن ایشان شنیده می شود؛ جمع كثیری از مردم به حرف ایشان گوش فرامی دهند و اعتقاد قلبی به علمای اسلام دارند.

وی افزود: علما در حل و فصل مسائل مختلف جهان اسلام چه اختلافات مذهبی و یا هرنوع اختلاف دیگر تاثیر گذارند؛ اگر علمای اسلام دست به دست هم دهند و در بحرانهای مختلف كنونی جهان اسلام از جمله عراق و سوریه وارد شوند بسیاری از مشكلات حل می شود؛ در عین حال از تاثیر كمیته های جهانی در این راستا استقبال می كنیم اما نباید از نقش علما در این زمینه به راحتی گذشت.

دبیركل مجمع تقریب در ادامه تاكید كرد:گاهی اوقات اختلافات رنگ و بوی مذهبی می گیرند بدون آن كه اصل و اساس آن مذهبی باشد كه این وضعیت منجر به چالش می شود لذا علما برای حل این چالش و تبیین حقایق باید بكوشند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات اخیر كمیته مساعی حمیده در كشورهای اسلامی ، بیان داشت: در مسئله سوریه این كمیته اقداماتی انجام داده است و مشورتهایی با طرفهای درگیر به انجام رسیده كه امیدواریم شاهد نتایج مثبت آن باشیم. 
https://taghribnews.com/vdcfxxdy0w6dcea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی