تاریخ انتشار۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : 246006
خالد مشعل:

رئیس جدید دفتر سیاسی حماس در سال 2017 انتخاب می شود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش قصد دارد انتخابات داخلی خود برای انتخاب رئیس دفتر سیاسی جدید را برگزار کند؛ وی رئیس سابق دفتر سیاسی حماس خواهد شد و رئیس جدید دفتر سیاسی سال آینده انتخاب خواهد شد.
رئیس جدید دفتر سیاسی حماس در سال 2017 انتخاب می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "خالد مشعل" در نشستی با مرکز پژوهش ها و مطالعات "الجزیره" که جمعی از شخصیت های برجسته دیگر نیز حضور داشتند، خاطر نشان کرد: انتخابات برای رئیس جدید دفتر سیاسی حماس سال 2017 برگزار می شود و در این انتخابات اعضای جدید دفتر سیاسی حماس هم انتخاب خواهند شد.

مشعل (60 ساله) از سال 1996 ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس را بر عهده دارد و در سال 2012 با برگزاری انتخابات داخلی حماس، بار دیگر به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتخاب شد؛ بر اساس آیین نامه داخلی جنبش حماس، خالد مشعل پس از 20 سال ریاست دفتر سیاسی، دیگر نمی تواند برای دوره ای دیگر به عنوان رئیس این دفتر انتخاب شود.

مشعل خود نیز با اشاره به این مسأله تأکید کرد که عرصه را برای جوان تر ها باز خواهم کرد و یک رهبر باید در اوج قدرت از سمتش کناره گیری کند.

مشعل در اظهارات خود در این نشست اعلام کرد که حماس جنبش مقاومتی و آزادی خواه ملی است که نبرد اساسی آن مبارزه علیه رژیم صهیونیستی است و این جنبش مخالف این رژیم است و ضمن برخورداری از تفکر اسلامی، رویکرد سیاسی خاص خود را دارد.

وی افزود: تجربه حماس الگویی برای کشورهای عربی بود و این جنبش دو الگوی مقاومت و رشادت و دیگری الگوی مردمی را به امت ارائه داد؛ دیدن اینکه یک کودک چگونه با تانک مقابله می کند، الگویی برای نحوه مقابله با سرکوبگری و مراجع رسمی ارائه می دهد.
https://taghribnews.com/vdcfxvd0vw6djxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی