تاریخ انتشار۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۹
کد مطلب : 238500
موگرینی:

برای کسانی که راه تروریسم را انتخاب می کنند، هیچ توجیهی وجود ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی کودتای نافرجام نظامی در ترکیه، از این کشور خواست انسجام اجتماعی و گفتگوی سیاسی را تقویت کند.
برای کسانی که راه تروریسم را انتخاب می کنند، هیچ توجیهی وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری  تقریب (تنا)، "فدریکا موگرینی" در گفتگو با یک خبرگزاری ایتالیایی که روز گذشته منتشر شد، گفت: احترام به قانون، حکومت قانون و دموکراسی اصول نقض نشدنی هستند که نمی توان از آنها صرف نظر کرد؛ اینها همچنین بهترین راه برای مقابله با مشکلاتی است که ترکیه با توجه به جنگ در مرزهایش، اقدامات تروریستی و ضرورت تقویت انسجام اجتماعی و گفتگوی سیاسی با آن مواجه بوده و  این همان چیزی است که ما از ترکیه می خواهیم.

موگرینی با اشاره به حوادث شامگاه جمعه در ترکیه، گفت: به نظر می رسید در زمان به گذشته بازگشته ایم، به یک قرن دیگر. 

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا همچنین با اشاره به حمله نیس فرانسه نیز خاطر نشان کرد: بهترین پاسخ همچنان در محتوای سه کلمه آزادی، برابری و برادری است که فرانسوی ها به همراه همه ما در 14 ژوئیه جشن گرفتند.

وی افزود: ما نباید ساده باشیم بلکه باید به این ارزشهایی که می گوییم می خواهیم از آنها دفاع کنیم و داخل مرزهای ما یا به دور از ما مورد حملات وحشیانه قرار می گیرد، احترام بگذاریم.

موگرینی اضافه کرد: اگر گمان کنیم مشکلی با این عمق که بسیاری از جوامع ما شاهد آن است، راه حل و واکنش اغراق آمیز دارد، در توهم به سر می بریم.

وی گفت: هیچ توجیه یا بهانه ای برای کسانی که راه تروریسم را انتخاب می کنند وجود ندارد، اما تنها زمانی در جلوگیری و توقف این دیوانگی موفق خواهیم بود که بفهمیم چه چیزی جوانانی را که در اروپا متولد و بزرگ شده اند به راه مرگ کشانده است.
https://taghribnews.com/vdcfxcd0xw6dmta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی