تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 169408
رئیس جنبش احرار البحرین:

روش عربستان سعودی در بحرین همچون روش داعش در عراق و سوریه است

تنا - اختصاصی
رئیس جنبش اسلامی احرار البحرین تأکید کرد: عربستان سعودی همان کاری را در بحرین انجام داده است که گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و دیگر کشورهای جهان اسلام انجام داده اند.
روش عربستان سعودی در بحرین همچون روش داعش در عراق و سوریه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در حاشیه برگزاری کنفرانس "نقش علمای مسلمان در حمایت از مقاومت فلسطین" که روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریورماه به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار شد، خبرنگار تقریب با "سعید الشهابی" فعال سیاسی بحرینی و رئیس جنبش اسلامی بحرین گفت‌وگویی انجام داده است.

الشهابی در زمینه انتظاراتش از این کنفرانس که نام مقاومت بر آن نهاده شده است، خاطرنشان کرد: این کنفرانس همانطور که از نامش پیدا است، به مقاومت اسلامی فلسطین علیه ظلم و ستم دشمن صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه و سایر نقاط اراضی اشغالی اختصاص دارد، اما این مسئله منافاتی با آن ندارد که در جدول برنامه های این کنفرانس، مشکلات سایر کشورهای اسلامی که از نظام های فاسد خود رنج می برند و شنیع ترین جنایات در حق آن ها روا می شود، گنجانده نشود.

این فعال بحرینی در ادامه افزود: بحرین در حال حاضر شاهد دو نوع ظلم و بی عدالتی است؛ نخست استبداد نظام حاکم این کشور که قدرت این کشور را در دست دارد، و دوم، اشغال اراضی بحرین توسط عربستان سعودی، که همچنان ادامه دارد و از سوی نظام حاکم بحرین نیز چراغ سبزی به آنها نشان داده می شود.

رئیس جنبش احرار البحرین تأکید کرد: عربستان سعودی کاری را با بحرین انجام داده است که امروز، داعش در عراق، سوریه و دیگر کشورهای جهان اسلام مرتکب می شود؛ یعنی عربستان نیز دست به تخریب مساجد و مقدسات مسلمانان زده و افراد بی گناه بسیاری را به قتل رسانده است. به همین دلیل، با وجود اینکه این کنفرانس به صورت خاص، مشکلات بحرین را بررسی نمی کند، اما سخن از روحیه مقاومت و مبارزه با استبداد، نهضت بحرین را به سوی جلو کشانده و ملت بحرین و همه ملت های مظلوم جهان را برای مطالبه حقوق شرعی آنها ترغیب می نماید.

وی در زمینه "منافع ملی" که نظام حاکم بحرین هر از چندگاهی از آن دم می زند، و همچنین در مورد مواضع نیروهای مخالف بحرینی خاطرنشان کرد: من اعتقاد ندارم که هیچ یک از دیکتاتورها تمایلی به حفظ منافع ملت داشته باشند. حال اگر اخباری از سوی نظام حاکم بحرین در این زمینه شنیده می شود، تلاش برای بدست آوردن زمان و گمراه کردن طرف مقابل است.

وی افزود: ثانیاً نظامی که بدون پایبندی به حد و مرزها، هرگونه جنایتی را در حق ملت خود مرتکب می شود - چنانکه نظام کنونی بحرین نیز چنین است و انواع کشتارها و شکنجه ها را در این کشور انجام می دهد تا ترکیب جمعیتی این کشور را تغییر دهد - چنین نظامی از سوی ملت آن کشور مردود و غیر قابل پذیرش است.

الشهابی تأکید کرد: نظام حاکم بحرین از زمانی که با روش مستبدانه خود بر این کشور مسلط شد، تاکنون حتی یک روز را برای گفتگو با ملت خود اختصاص نداده و آنان را به رسمیت نمی شناسد، پس چگونه می توان با این نظام به گفتگو پرداخت؟

این فعال سیاسی بحرینی در ادامه خاطرنشان کرد: عزم نظام بحرین در برگزاری انتخابات و دعوت مخالفان نظام به مشارکت در این انتخابات موهوم، تلاش دیگری برای بهتر جلوه دادن چهره این نظام در افکار عمومی و جامعه بین الملل است تا بگویند که همه چیز بر طبق مراد است. اما مخالفان بحرینی قاطعانه اعلام کردند که هیچگاه این انتخابات را به رسمیت نخواهند شناخت و در آن شرکت نخواهند کرد؛ زیرا هیچ اقدامی از سوی دولت بحرین مشاهده نکرده اند که نشان دهنده نیت این نظام برای اصلاحات واقعی کشور باشد.

رئیس جنبش احرار البحرین در زمینه شورای علمای بحرین که دولت منامه به طور رسمی آن را منحل کرده است، نیز اظهار داشت: این شورا هنوز هم از انجام اعمال خود محروم است و علمای بحرینی مرتباً از سوی دولت بحرین تهدید می شوند، همچنین مساجد این کشور و نمازگزاران مسلمان نیز مورد حملات و تجاوزات پی در پی قرار دارند. این مسئله به دلیل نبود قدرتی است که بتواند بطور رسمی با آنان مقابله کند. از انجا که احتمال بازگشایی این شورا وجود ندارد ، نظام نیز از تمام امکانات خود برای باج گیری از علما و روحانیون این کشور استفاده می کند.

وی در همین ارتباط افزود: مقامات بحرینی بارها جمعیت وفاق اسلامی بحرین را تهدید به محاکمه کرده اند و زمان این محاکمه را به ماه اکتبر یا نوامبر ۲۰۱۴ موکول کرده اند. بنابراین مخالفان این نظام دریافته اند که ادامه مذاکرات با این نظام هیچ سودی نخواهد داشت.

سعید الشهابی در پایان این گفتگو، در زمینه دلایل اصرار مخالفان به مسالمت آمیز بودن اعتراضات خود، تأکید کرد: مسالمت آمیز بودن جنبش سیاسی در بحرین، ضامن ادامه این مبارزه تا امروز بوده است. کما اینکه انقلاب بحرین با مسالمت آمیز بودن خود، شمار بسیاری از مبارزان را به خود جذب نمود؛ که اگر اینگونه نبود به این تعداد عظیم دست نمی یافت. ملت بحرین با وجود نقض حقوق خود توسط نظام این کشور، همچنان به مبارزه مسالمت آمیز خود با استبداد ادامه خواهد داد و از پای نخواهد نشست.

https://taghribnews.com/vdcfx1dycw6dvja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی