تاریخ انتشار۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : 221364
اعتراف جدید وندی شرمن:

ایران پیش از این هم قصد ساختن سلاح هسته ای نداشت

معاون سابق وزیرامورخارجه آمریکا: اگر آمریکا تأسیسات هسته‌ای ایران را به شیوه نظامی از بین می برد ایرانی‌ها با دانش هسته‌ای که به آن دست یافته‌‌اند ظرف دو یا سه سال می توانستند همه را از نو بسازند و آن موقع دیگر امکان نابودی آن وجود نداشت.
ایران پیش از این هم قصد ساختن سلاح هسته ای نداشت
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از رادیو دولتی انگلیس ، وندی شرمن معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا 
اذعان کرد: ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست و پیش از این هم قصد ساختن سلاح هسته ای نداشت.

شرمن در نشستی در مرکز مطالعاتی ویلسون، با اذعان به اینکه تحریم ها و تهدیدات ضد ایران برای جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای این کشور بی تأثیر بود گفت: اگر آمریکا تأسیسات هسته‌ای ایران را به شیوه نظامی از بین می برد ایرانی‌ها با دانش هسته‌ای که به آن دست یافته‌‌اند ظرف دو یا سه سال می توانستند همه را از نو بسازند و آن موقع دیگر امکان نابودی آن وجود نداشت. 
 
وندی شرمن درباره مذاکرات هسته ای هم گفت: مذاکرات سری ایران و آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شده بود و وقتی که حسن روحانی به ریاست جمهوری رسید راه برای جدی شدن مذاکرات هفت جانبه هموار شد. 
 
وی از سیاست باراک اوباما درباره پرونده هسته ای ایران دفاع کرد و گفت: تحریم ها صرفا یکی از انگیزه ها بود که ایرانی ها پای مذاکرات بیایند، با اقدام نظامی هم می شد کل تأسیسات هسته ای ایران را ویران کنیم. ایرانی ها هم می دانستند که ما می توانیم ولی با دانشی که به آن رسیده بودند و نمی شد از آنها پس گرفت در مدت 2 یا 3 سال می توانستند همه را از نو بسازند وآن موقع دیگر ممکن بود نتوانیم آنها را نابود کنیم. 
 
شرمن افزود: تحریم ها و تهدید نظامی ما واقعی بود ولی ما را به این جا نمی رساند که ایران نتواند به سلاح هسته ای برسد. 
 
شرمن افزود: باورش این است ایران پیش از این هم قصد ساختن سلاح هسته ای را نداشته است ولی حالا اصلا امکانش را ندارد.
 
معاون سابق وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد با اجرای موفق برجام مذاکرات هسته ای، ایران به الگویی برای دیپلماسی در موارد بحرانی دیگر تبدیل شود.
https://taghribnews.com/vdcfvyd0jw6d0ma.igiw.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی