تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : 252568
امام جمعه اهل سنت چنارلی (استان گلستان)

ایام میلاد رسول الله (ص) بهاری برای شکوفا شدن ایمان مومنان است

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: ایام ولادت رسول الله (ص) بهاری برای شکوفا شدن ایمان مومنان است.
ایام میلاد رسول الله (ص) بهاری برای شکوفا شدن ایمان مومنان است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان،«آخوند اسماعیل قدیری» در خطبه های نماز جمعه چنارلی، اظهار داشت: به غیر از مسلمانان که از میلاد وی شاد می شوند امروزه همه کسانی که با وی عناد داشتند به این نتیجه رسیدند که باید پیامبر اسلام (ص) را بزرگ داشت.

به گفته وی؛ قلوب مومنان همواره به عشق رسول الله (ص) می تپد و در طول زندگی از این بزرگوار الگو می گیرند.

مدیر و مدرس مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی با یادآوری اینکه سرتاسر دنیای اسلام آماده برگزاری جشن های میلاد آن حضرت است، گفت: این مراسمات برای تشکر از زحمات فراوانی که برای گسترش اسلام و امت خود کشید با شکوه فراوانی برگزار می شود.

وی، ادامه داد: ضرورت دارد در این مراسمات با پرداختن به سیره و سنت وی شخصیت جهانی اش را زنده نگه داشت.

به گفته وی؛ آن پیامبر عظیم الشان شخصیت والایی دارد به همین خاطر باید در ایام ولادتش تمام ابعاد زندگی اخلاقی و عملی اش به خوبی برای مردم تبیین شود.

این روحانی اهل سنت ترکمن با اعلام اینکه فقط صرف برگزاری مراسم برای ولادت رسول الله (ص) کافی نیست، گفت: در برگزاری مراسم مولود خوانی ضرورت دارد مومنان فقط برای رضای خدا و رسولش هزینه کنند.

به گفته وی؛ قرآن کریم کسانی را که در جهت بزرگداشت مقام والای پیامبرش تلاش کنند قطعا دوست دارد؛ زیرا آیات متعددی از قرآن کریم در نعت و ستایش نبی مکرم اسلام (ص) آمده است.

 امام جمعه اهل سنت چنارلی خاطر نشان کرد: همانگونه که خداوند کتابش قرآن کریم را برای هدایت بشر نازل کرده سید المرسلین (ص) را نیز برای سعادت انسان ها به دنیا آورده است.

وی، ادامه داد: به دنیا آمدن پیامبری که از جنس خود مردم بود نه از جنس فرشتگان برای دنیای انسانی امری لازم بود؛ زیرا بدون آمدن وی جامعه بشری به مقصد نمی رسید.
https://taghribnews.com/vdcfv0d0cw6dtta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی