تاریخ انتشار۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 186751

شهادت 6 کودک زیر 10 سال در حملات هوایی عربستان به یمن

عفو بین‌الملل اعلام کرد میان کشته‌شده‌های حملات هوایی عربستان به یمن ، ۶ کودک زیر ۱۰ سال دیده می‌شود.
شهادت 6 کودک زیر 10 سال در حملات هوایی عربستان به یمن
سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با 7 تن از سران و رهبرانی که کشورهایشان در جنگ علیه یمن مشارکت کرده‌اند، تلفنی گفت‌وگو کرد. وی طی تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، عبدالله دوم پادشاه اردن، عمر حسن البشیر رئیس‌جمهور سودان، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر، و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی درباره روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرد.خبرگزاری عربستان به جزئیات بیشتری در این باره اشاره ای نکرد.

در همین حال عفو بین‌الملل اعلام کرد میان کشته‌شده‌های حملات هوایی عربستان به یمن ، ۶ کودک زیر ۱۰ سال دیده می‌شوند.
سازمان عفو بین‌الملل پس از گفتگو با منابع بیمارستانی اعلام کرد در میان کشته شده‌های حملات هوایی عربستان به شهر صنعا در یمن 6 کودک زیر 10 سال دیده می‌شوند.
این سازمان در گفتگو با کارکنان 4 بیمارستان که مجروحان به آنها انتقال یافته بودند مطلع شدند که قربانیان متعلق به 14 منزل مسکونی نزدیک فرودگاه بین‌المللی شهر صنعا بوده‌اند. دیگر افراد کشته شده افرادی بین 30 تا 40 سال بودند. احتمال می‌رود تعداد بیشتری از اجساد همچنان زیر آوار باقی مانده باشند.
حمله هوایی عربستان سعودی به یک بازار در منطقه کتاف واقع در صعده یمن چندین شهید و زخمی به جا گذاشت. جنگنده‌های سعودی امروز حملات گسترده خود به مناطقی از پایتخت و شهر صعده در شمال یمن را از سر گرفتند و ضدهوایی‌های ارتش یمن نیز به مقابله با این جنگنده‌ها پرداخت.
عربستان سعودی روز 6 فروردین با همکاری آمریکا، مصر، بحرین، امارات، قطر و کویت حملات خود به یمن را آغاز کرد. این عملیات که با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا آغاز شده "طوفان اراده" نامیده شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcftvdyyw6dcea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی