تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 164638
خطبای جمعه لبنان:

مقاومت، تنها راه بازپس گیری فلسطین است

خطیبان جمعه لبنان ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مقاومت در برابر این رژیم جنایتکار را تنها راه بازپس گیری فلسطین دانستند.
مقاومت، تنها راه بازپس گیری فلسطین است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید علی فضل الله" خطیب جمعه مسجد امامین حسنین(ع) بیروت، در خطبه های این هفته نماز جمعه که مصادف با روز جهانی قدس بود، با اشاره به وضعیت اسفبار مردم غزه اظهار داشت: غزه با وجود این جنایات، همچنان نمونه ثبات، فداکاری، مقاومت و ایستادگی دربرابر تجاوزگری دشمن صهیونیستی است.

وی با محکوم کردن سکوت کشورهای جهان در برابر جنایات اشغالگران صهیونیست تأکید کرد: این سکوت به حدی است که این تجاوزات را توجیه می کند؛ تا جایی که می گویند: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند! بدین وسیله رژیم صهیونیستی مدرک برائت خود را برای هرآنچه در فلسطین انجام می دهد و هر جنایتی که مرتکب می شود، بدست می آورد.

فضل الله با اشاره به اینکه مردم نقاط مختلف جهان از جمله لندن، پاریس، واشنگتن و دیگر شهرها در حمایت از ملت فلسطین راهپیمایی کرده اند، از کشورهای عربی انتقاد کرد و گفت: این کشورها تا کنون هیچ حرکتی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین انجام نداده اند، اما امروز منتظر آن هستیم که در روز جهانی قدس، کوتاهی های خود را جبران کنند.

وی در خصوص مسائل عراق و تهدید مسیحیان موصل از سوی تروریست های داعش نیز خاطرنشان ساخت: شهر موصل، شهری دارای تمدن تاریخی است و از گذشته تا کنون نمونه ای برای وحدت بین ادیان بوده است؛ لذا ما خواستار جلوگیری از تهدیدهایی هستیم که از سوی گروه های بیگانه با حقیقت دین اسلام صورت می گیرد.

از سوی دیگر، شیخ "عبدالامیر قبلان" نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، در خطبه های نماز جمعه این هفته خواستار اقدام جدی و عمل خالصانه برای نجات ملت فلسطین و آزادی این سرزمین از چنگال صهیونیست های جنایتکار شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از ما خواسته است تا قدس را حفظ کنیم و به خاطر آن، راه حق را پیش گرفته و به وحدت خود پایبند باشیم، از مسلمانان و عرب ها خواست تا با حفظ وحدت خود، برای نجات غزه و ملت فلسطین از تجاوزگری های صهیونیست های ظالم بکوشند.

آیت الله قبلان همچنین از مردم سوریه نیز خواست تا مشکلات خود را با مشاوره و تفاهم و همکاری با یکدیگر حل کرده ، آرامش کشور خود حفظ کنند و با سلاح های فتنه برای محافظت از کشور خود مبارزه کنند.

علامه شیخ "عفیف نابلسی" خطیب جمعه مجمع سیده زهرا(س) در شهر صیدا نیز در خطبه های نماز جمعه تأکید کرد: ملت غزه با مقاومت خود نشان داده است که هیچگاه تسلیم نخواهد شد و جنگ همه جانبه این مردم را به زانو درنخواهد آورد.

وی با انتقاد از سکوت بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: سکوت برخی کشورهای عربی و اسلامی موجب نشده است که مقاومت فلسطین از مبارزه خود با دشمن صهیونیستی دست بردارد.

نابلسی ضمن بزرگداشت روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: امروز باید به فراخوان امام خمینی(ره) لبیک گفته و با حمایت از ملت مظلوم فلسطین، برای آزادی کامل فلسطین و از بین بردن این غذه سرطانی، تمام تلاش خود را مبذول داریم.

شیخ "احمد قبلان"
مفتی فقه جعفری لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امام حسین(ع) برج البراجنه بیروت ایراد کرد، گفت: ما درحالی به سر می بریم که منتظر غزه و شکست اسرائیل هستیم، لذا در روز جهانی قدس تأکید می کنیم که مدرسه امام خمینی(ع) اساس طرح مبارزه با اسرائیل را شکل داد و غزه تبدیل به وحشتی برای تل آویو شد، همچنانکه روز قدس نیز تبدیل به منبری برای انجام اقدامات سیاسی مبارزه گرانه علیه رژیم صهیونیستی گردید.

وی در قسمت دیگری از خطبه های خود با اشاره به اینکه اسلام، عربیت، ملت های اسلامی و عربی در خطر تروریست های صهیونیست و تکفیری هستند، از همه مسلمانان خواست تا فتنه دست نشانده های صهیونیسم و گروه های تکفیری در عراق، سوریه و غزه را خنثی نمایند.
https://taghribnews.com/vdcfmjdycw6dvva.igiw.html
مرجع : المنار
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی