تاریخ انتشار۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۴
کد مطلب : 229898

محاکمه معترضان به واگذاری جزایر مصر به عربستان

منابع قضایی مصر از شروع محاکمه نخستین گروه از فعالانی خبر دادند که در اعتراض به واگذاری دو جزیر مصری به عربستان سعودی، علیه عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری این کشور دست به تظاهرات زده بودند.
محاکمه معترضان به واگذاری جزایر مصر به عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شمار محاکمه شدگان 237 نفر و برای اولین بار از زمان اعتراضات ماه جاری پرونده آنها در دستگاه قضایی به جریان افتاده بود.
 
فعالان مصري در اعتراض به اقدام اخير مصر در اعطاي مالکيت دو جزيره تيران و صنافير به عربستان سعودي ، در استان هاي مختلف اين کشور تظاهرات  و نيروهاي امنيتي با سرکوب تظاهرکنندگان صدها تن از معترضان را دستگير کردند .
 
يک منبع قضايي در دادگاه  منطقه قصر النيل در مرکز قاهره گفت اولين جلسه محاکمه 64 نفر از فعالاني که به اتهام شرکت در تظاهرات غيرقانوني بازداشت شده بودند ، روز شنبه برگزار شد و جلسه بعدي دادگاه براي بررسي اتهام آنان هفت مه ( 18 ارديبهشت ) برگزار خواهد شد .
 
 منبع قضايي افزود جلسه نخست  محاکمه 52 نفر  ديگر از معترضان نيز روز شنبه  در اين  دادگاه تشکيل شد و قرار شد جلسه بعدي محاکمه اين متهمان سه شنبه اين هفته برگزار شود .
 
منابع قضايي تاکيد کردند محاکمه 121 نفر از فعالان به اتهام تجمع و شرکت در تظاهرات غير قانوني از روز شنبه در سه دادگاه در شهر الجيزه در نزديکي قاهره آغاز شده است  .
براساس قوانين مصر مجازات افراد متهم به شرکت در تظاهرات غيرقانوني سه سال زندان است .
 
به گزارش خبرگزاري رويترز از قاهره ، در سفر اوايل ماه آوريل سلمان بن عبد العزيز شاه عربستان به مصر و بر اساس توافقنامه اي که  ميان قاهره و رياض به امضا رسيد  مالکيت دو جزيره تيران و صنافير به عربستان واگذار شد .
 
 اين اقدام  عبدالفتاح السيسي  رئيس جمهور مصر واکنش شديد فعالان مصري را  در پي داشته است و مخالفان اين توافق در اعتراض به اقدام دولت هفته گذشته در استان هاي مختلف تظاهرات کردند  .
 
اين نخستين بار از زمان برکناري محمد مرسي از مقام رياست جمهوري مصر در اوايل ژوئيه سال 2013 است که  237 نفر از فعالان غير اسلامي مخالف دولت در يک روز محاکمه مي شوند .
 
https://taghribnews.com/vdcf11d0cw6d0ca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی