تاریخ انتشار۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : 164421
رئیس جمهور:

فراخوانی از کشورهای اسلامی به وحدت در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها/روز قدس باید به روز تنفر نسبت به جنایات صهیونیست‌ها تبدیل شود

رییس‌جمهوری با فراخوانی کشورهای اسلامی به وحدت و هماهنگی در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها، تداوم این جنایات را ناشی از ضعف وحدت در دنیای اسلام خواند و از مردم بویژه زنان و کودکان خواست در راهپیمایی روز قدس امسال، حضور و مشارکت فعالانه داشته باشند.
فراخوانی از کشورهای اسلامی به وحدت در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها/روز قدس باید به روز تنفر نسبت به جنایات صهیونیست‌ها تبدیل شود
به گزار ش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، گفت: بیشترین شمار قربانیان حملات صهیونیست‌ها به غزه، كودكان و زنان فلسطینی هستند لذا لازم است زنان و کودکان ایرانی به عنوان همبستگی با زنان و كودكان فلسطینی، به آنها یادآوری کنند كه به یادشان هستند.

رییس جمهوری افزود: اگر وحدت و اتحاد در دنیای اسلام حاکم بود، یك رژیم غاصب جرأت نمی‌كرد ۱۷روز، این همه جنایت را در یك سرزمین محدود مرتكب شود؛ این مایه تأسف برای دنیای اسلام است بخصوص وقتی كه ابزار و راه مناسب هم برای كمك به مردم غزه وجود ندارد.

دکتر روحانی یادآور شد: از آن سالی كه رژیم صهیونیستی، خانه و زمین مردم فلسطین را غصب كرد، كمتر سال و ماهی است كه شاهد جنایات این رژیم در منطقه نباشیم. این جنایت‌ها امروز بیشتر از سابق علیه مردم فلسطین و باریكه غزه است و مردم به ناحق، آواره و كشته می‌شوند.

دکتر روحانی با اشاره به بمباران‌هایی كه منجر به شهادت دسته‌جمعی خانواده‌ها در غزه می‌شود، تصریح كرد: چنین جنایت‌هایی كمتر سابقه داشته و سابقه‌اش را در صبرا و شتیلا داشته‌ایم، اما دنیای اسلام متأسفانه به نحو لازم و شایسته، عكس‌العمل نشان نداده است.

دكتر روحانی از مردم مسلمان جهان بخصوص همه ایرانیان خواست تا در روز قدس به صحنه بیایند و اتحاد، یكپارچكی و وحدت و اعتراض خود را به این جنایت‌ صهیونیست‌ها نشان دهند.

روز قدس به روز خشم و تنفر عمومی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها تبدیل شود
رییس جمهور تأكید كرد: روز قدس باید به روز خشم و تنفر عمومی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها تبدیل شود چرا که جنایات و كشتارهای اخیر برای همه مسلمانان و آزادگان جهان غیرقابل تحمل شده و انسان‌های «آزاد مرد» و «آزاد زن» به صحنه آمده و اعتراض کرده و کنند.

دكتر روحانی با تأكید بر اینكه روز قدس امسال باید از همیشه باشكوه‌تر باشد، گفت: مردم با حضور و تظاهرات و فریادهایشان نشان دهند كه فلسطین تنها نیست و به فلسطینی‌ها اعلام كنند كه درست است آنها مظلوم هستند اما این طور نیست كه فراموش شده باشند بلكه فریاد آنها برای اعتراض به جنایتكاران بلندتر از همیشه است.

دكتر روحانی خاطرنشان كرد: این ظلم و غصب پایدار نمی‌ماند و تردید نداریم كه پایان نهایی نبرد بین حق و باطل، پیروزی حق است. فلسطین پیروز نهایی این ظلم و نبرد است و غاصبان صهیونیست، با همه وجودشان درخواهند یافت كه راهی كه از روز اول انتخاب كرده‌اند، راه درستی نبوده و با حمایت آتش و توپخانه نمی‌شود ملتی را از حقوق‌شان محروم کرد.

كشتار مسلمانان در عراق نتیجه «استنباط ظاهری و غلط» از آیات قرآنی و احكام اسلام
دكتر روحانی همچنین با اظهار تأسف نسبت به كشتار و گرفتاری مسلمانان در سوریه و عراق، گفت: برخی گروه‌ها در سال‌های اخیر توسط برخی قدرت‌های بزرگ خلق شدند و یا آنها را تحریك می‌كنند تا به کشتار مردم بپردازند؛ اقلیت‌های قومی و دینی در عراق نیز از این خونریزی‌ها به دور نبوده و آنها با استنباط جعلی و غلط از آیات قرآنی و احكام اسلام، به عمق احكام اسلامی و فقهی آشنا نیستند و با دست زدن به خونریزی و کشتار، به اسلام و مسلمانان ضربه می‌زنند.

رییس‌جمهوری در بخش دیگر سخنانش، مهمترین مساله دولت در سال ۹۳ را «خروج از ركود» دانست و تصریح كرد: بخشی از بسته عملیاتی و سیاستگذاری خروج از ركود نیاز به قانون دارد كه دولت در همین راستا و با هدف ورود به مرحله رونق اقتصادی، لایحه فوریتی را پس از تعطیلات به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد كرد
https://taghribnews.com/vdcf0jdyyw6dvja.igiw.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی