تاریخ انتشار۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : 248923

رژیم آل سعود کمک به تشکیلات خودگردان را متوقف کرد

عربستان سعودی از شش ماه پیش اعطای کمکهای منظم مالی خود به تشکیلات خودگردان فلسطینی را متوقف کرده است.
رژیم آل سعود کمک به تشکیلات خودگردان را متوقف کرد
به خبرگزاری خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از العهد، پایگاه اینترنتی والا اسرائیل به نقل از منابع بلند پایه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد؛ بیش از شش ماه است که کمکهای اقتصادی که عربستان سعودی برای اعطای آن به تشکیلات خودگردان فلسطین تعهد کرده بود، متوقف شده است.

این منابع افزودند: قرار بود ریاض هر ماه مبلغ 20 میلیون دلار به عنوان کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری بپردازد اما اعطای این کمک ها بدون اطلاع قبلی متوقف شده و عربستان سعودی هیچ گونه توضیحی در این خصوص نداده است.

این پایگاه اینترنتی افزوده است: توقف کمکهای مالی عربستان به تشکیلات خودگردان مشکلات زیادی به وجود آورده است به ویژه آن که انگلیس نیز یک سوم از کمکهایی که به تشکیلات خودگردان تعهد کرده بود، کاسته است.

بر اساس این گزارش ،افراد ذیربط در رام الله می گویند این اقدام عربستان سعودی علل متعددی دارد: نخست اینکه عربستان سعودی به علت کسری بودجه از کمکهای اقتصادی خود به کشورهای مختلف تا حد زیادی کاسته است.

برخی منابع فلسطینی نارضایتی عربستان سعودی از سیاست های محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را درخصوص آشتی با حماس در این مسئله موثر به شمار می آورند.
https://taghribnews.com/vdcf0cd0mw6dj1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی