تاریخ انتشار۱۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 170414
علماي اهل سنت خراسان شمالي در گفتگو با تقريب:

حج ابراهيمي، مظهر وحدت و يکپارچگي مسلمانان/مناسک حج بهترین فرصت برای نشان دادن قدرت مسلمانان به مستکبران جهان

شماري از علما و مدرسين اهل سنت خراسان شمالي در گفتگو با خبرگزاري تقريب، مناسک حج ابراهيمي را فرصتي مناسب براي جهان اسلام دانستند که در اين مراسم مسلمانان مي توانند با تبادل نظر و گفتگو راهکارهاي گسترش وحدت و راه هاي مقابله با گروه هاي تکفيري بهتر بياموزند وبا بهره‌گیری از اصول و اعتقادات مشترک زمینه تفاهم، وحدت و انسجام را بيش از پيش افزايش بدهند.
حج ابراهيمي، مظهر وحدت و يکپارچگي مسلمانان/مناسک حج بهترین فرصت برای نشان دادن قدرت مسلمانان به مستکبران جهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد "آخوند صمدی " امام جمعه اهل سنت جرگلان مناسک حج را بهترین فرصت برای نشان دادن قدرت مسلمانان به مستکبران جهان به خصوص صهیونیسم غاصب دانست وافزود: امروزه با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، وحدت و یکپارچگی مسلمانان بهترین گزینه مقابله با زورگویان جهان است.

آخوند صمدی تصریح کرد: اجتماع عظیم مسلمانان که امروزه در مناسک حج در مکه شکل می گیرد در جهان نمونه است وباید مسلمانان این اجتماع را غنیمت شمرده و از آن درس هایی را فرابگیرند چون که حرکت مسلمانان در این مراسم ،حرکت به سمت توحید و مبارزه با مظاهر شرک و کفر و ایجاد روح اتحاد و همبستگی امت اسلامی است.

وی بیان داشت: امروز همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی و دیگر فرق و مذاهب اسلامی باید دست در دست هم داده و با حفظ اتحاد نقشه های شوم دشمنان را خنثی بکنند، چرا که دشمنان اسلام وپیامبر(ص) با تشکیل گروه های تندرو و تکفیری سعی در نابودی دین اسلام و جلوگیری از پیشرفت مسلمانان دارند که امروز ما مسلمین باید بیش از گذشته از این گردهمایی حج که بهترین فرصت برای تبادل نظر مسلمانان در خصوص مسایل جهان اسلام است استفاده کرده و در جهت تقویت وحدت وگسترش فرامین رسول الله گام های بزرگ واستواری برداریم. 

مسلمانان در مناسک حج، در جهت رشد و اعتلای دین مبین اسلام و ترویج وحدت اسلامی بیاندیشند
"حاج اراز آخوند محمدی"مدیر حوزه علمیه اهل سنت محمدیه روستای اشرفدره شهرستان رازو جرگلان نیز گفت:حج یکی از پرشکوه ترین عباداتی است که در آن باید همه اندیشمندان ومتفکران اسلامی با ارائه پیشنهادات و نظرات سازنده با حفظ و وحدت ویکپارچگی و با صیانت از دین اسلام باید به دشمنان بیشتر از این، فرصت ایجاد اختلاف بین امت اسلامی را ندهند ودر رشد و اعتلای دین مبین اسلام و ترویج وحدت اسلامی بیاندیشند.

وی خاطرنشان کرد: مناسک حج یادگاری ارزشمند از حضرت ابراهیم(ع) برای امت رسول الله است که باید تمامی مسلمانان جهان با بهره گیری از این اجتماع  وحدت عملی خود را به اسراییل ملعون، انگلیس جنایتکار و استکبارجهانی نشان بدهند و قطعا این اجتماع، بار دیگر تمامی دسیسه ها و حیله های دشمنان اسلام را به خودشان برمی گرداند و آنان را از پیاده کردن نقشه های آینده دشمنان جهت ایجاد اختلاف و دودستگی میان مسلمانان ناامید خواهند کرد.

آخوند محمدی اضافه کرد: امروز تمامی مسلمانان در مناسک حج در خصوص خطرات و آسیب های جدی گروه های تکفیری و داعش برای مسلمانان به گفتگو خواهند پرداخت که این گفتگو ها به طور حتم پیامدهای مثبتی در جهت ترویج وحدت اسلامی وکمرنگ تر شدن اخلافات مذهبی در بین مسلمانان جهان خواهد داشت.

وی همچنین روز عرفه را نیز روز دعا و راز و نیاز خلق الله با الله تعالی دانست و افزود: روز عرفه که نهمین روز از ماه ذی الحجه است در این روز حجاج از شهر مکه به سوی صحرای عرفات آمده و به دعا و راز و نیاز می پردازند چراکه در این روز، خداوند دریچه های رحمت خود را بر بندگانش باز می كند ونعمتهای زیادی به آنها عطا می فرماید. 

مهمترین وظیفه حجاج در مناسک حج، به نمایش گذاشتن اتحاد سلامی است
"حاج قاسم آخوند محمدی" مدرس حوزه علمیه اهل سنت محمدیه روستای اشرفدره شهرستان رازو جرگلان نیز گفت: تمامی حجاج که در خانه الهی(کعبه) گرد هم می آیند باید اتحاد اسلامی را به متجاوزگران ودشمنان قسم خورده اسلام همچون رنگین کمانی به نمایش بگذارند و از این حضور درآن مکان مقدس بهترین درس ها و تجربه ها را برای برطرف کردن چالش های جهان اسلام فرابگیرند و از این روز مسئولیت بزرگی بر دوش حجاج کشورهای اسلامی است.

آخوند محمدی تصریح کرد:در این مناسک باید مسلمانان تمام حوادثی که در طول این یک ساله از سوی دشمنان برای امت اسلامی اتفاق افتاده واهانت هایی که به مقدسات اسلامی شده و کشتارها و جنگ هایی را که درکشورهای مسلمان نشین رخ داده بازنگری بکنند و علت بروز این مشکلات و راه های مقابله کردن با ترفند های دشمنان در برابر دین اسلام ومسلمانان فرابگیرند و ازبروز اینگونه مشکلات باردیگر، برای جهان اسلام با گسترش وحدت واتحاد اسلامی جلوگیری بکنند.

وی اظهارداشت:روحانیون و اندیشمندان اسلامی که از اقصی نقاط جهان، درمناسک حج ابرهیمی حضور پیدامی کنند سكان داران حفظ و تقویت وحدت در جهان محسوب می شوند که باید در این ایام با همکاری یکدیگر و تبادل نظر وبصیرت و آگاهی از مشتركات اسلام، زمینه گسترش اتحاد اسلامی را بیش از پیش برای مقابله با زورگویان و دشمنان دیرینه اسلام وقرآن فراهم بکنند.
https://taghribnews.com/vdcez78zejh8fei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی