تاریخ انتشار۲۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 25783

هدف دانشگاه مذاهب اسلامی؛ تربیت مبلغ در جهت نشر فرهنگ تقریب

معاون دانشگاه مذاهب اسلامي با اشاره به حضور موثر دانشجويان اين دانشگاه در طرح هاي وحدت آفرين از جمله طرح "شميم وحدت"، تربیت مبلغ در جهت نشر فرهنگ تقریب را از مهمترين اهداف دانشگاه برشمرد.
هدف دانشگاه مذاهب اسلامی؛ تربیت مبلغ در جهت نشر فرهنگ تقریب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،
"عبدالحميد طالبی"، معاون اداری ومالی دانشگاه مذاهب اسلامی با بيان اين كه یکی از اهداف دانشگاه مذاهب اسلامی تربیت مبلغ در جهت نشر فرهنگ تقریب است، در خصوص اجرای طرح قرآنی شمیم وحدت خاطرنشان كرد: این هدف تا به حال به صورت تئوریک به خوبی تحقق یافته است و نتیجه آن را می توان در شکوفایی و رشد دانشجویان در زمینه ی علمی و نیز موفقیت های تحصیلی مشاهده کرد.
وی طرح شمیم وحدت را طرحی اجرایی و تشکیلاتی توصیف کرد که با توجه به مساعدت های دولت در زمینه ‌های فرهنگی صورت پذیرفت و توان بالقوه‌ی دانشجویان را به منصه ظهور رساند. 
آقای طالبی افزود:این طرح با شناسایی دانشجویان خوب و مستعد برای انجام فعالیتهای تبلیغی شروع شد و از آنها نیز برای فعالیت‌های طرح استفاده شد.
معاون دانشگاه مذاهب اسلامي اظهار داشت: در طول مدت اجرای  طرح ما به نکات قابل توجهی دست پیدا کردیم که از آن جمله نیاز شدید مناطق خصوصا مناطق محروم به نیرو‌های فرهنگی و انجام فعالیت های فرهنگی بود، بگونه‌ای که از دانشجویان
ما بسیار فراتر از سطح تحصیلاتشان استفاده میشد. و بالطبع شاهد بروز استعدادهای درخشان در این زمینه علاوه بر توانایی های علمی شان بودیم.
وي به ديگر اهداف دانشگاه از برپايي طرح قرآني شميم وحدت اشاره و تصريح كرد:از دیگر اهداف ما در این طرح معرفی دانشگاه در مناطق مختلف بود که این امر نیز به خوبی صورت پذیرفت تا جایی که در شهر خواف درخواست کتبی برای تاسیس شعبه‌ای از دانشگاه را داشتیم.

مسوول برگزاري آزمون تعيين سطح مدارس علوم ديني اهل سنت کشور افزود: در نظر داریم این طرح را در سال های آتی نیز به صورت وسیع تر و نیز با کیفیت بیشتری انجام دهیم و انشاالله در فاز های بعدی طرح مخاطب ما حوزه های علمیه شیعی و اهل سنت و دانشجویان و دانشگاهیان خواهند بود. و هدف اصلی ما نیز نشر فرهنگ تقریب و وحدت اسلامی در قشر علمی جامعه است.

وي در پايان تاكيد كرد: مقام معظم رهبری در توصیه ای به مسئولین فرهنگی فرمودند فعالیت فرهنگی بایستی هدفمند انجام شود به نظر بنده طرح شمیم وحدت مصداق این توصیه‌ی ایشان بود. ما در مناطق ۶ گانه طرح دیدیم که چقدر تشنه فعالیت فرهنگی هستند و فکر میکنم که این طرح میتواند نقطه‌ی آغازین انجام این گونه فالیت ها در این مناطق باشد.

گفتني است دانشگاه مذاهب اسلامي وابسته به مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در مقاطع كارشناسي،‌ كارشناسي ارشد و دكتري و در رشته هاي علوم انساني دانشجويان علاقمند به تقريب مذاهب اسلامي را جذب مي كند.
https://taghribnews.com/vdcexf8w.jh8nvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی