تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 269325

تأیید حکم اعدام ۱۴ جوان عربستانی در دادگاه ریاض

دادگاه عالی شهر ریاض، حکم اعدام ۱۴ جوان اهل منطقه شیعه نشین قطیف در شرق عربستان را به اتهام ادعایی شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مردمی تأیید کرد.
تأیید حکم اعدام ۱۴ جوان عربستانی در دادگاه ریاض
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دادگاه عالی شهر ریاض، حکم اعدام ۱۴ جوان اهل منطقه شیعه نشین قطیف در شرق عربستان را به اتهام ادعایی شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مردمی تأیید کرد؛ همه متهمان در دادگاه کیفری ویژه مبارزه با تروریسم محاکمه شدند.

حکم اعدام پس از تأیید برای امضا و تأیید به دفتر پادشاهی ارجاع می شود و پس از آن ممکن است این حکم هر لحظه اجرا شود؛ کارشناسان حقوقی برگزاری جلسه محاکمه این 14 نفر در دادگاه جنایی ویژه مبارزه با تروریسم را ابزاری از سوی وزارت کشور ریاض با هدف سرکوب فعالان مخالف ارزیابی می‌کنند.

این در حالی است که برخی از متهمان در جریان جلسات تفهیم اتهام گفته بودند، مقام‌های سعودی با توسل به شکنجه‌های فیزیکی و روانی از آن‌ها اعترافات جعلی گرفته‌اند؛ بر اساس گزارش منابع حقوقی، متهمان در جریان بازجویی شکنجه شده و هیچکدام نتوانسته اند از حق وکیل برخوردار شوند.

صدور این احکام هم‌زمان با موج جدی اعتراضات در شهر شیعه‌نشین عوامیه در استان قطیف برگزار شد که در هفته‌های اخیر بارها از سوی نیروهای رژیم عربستان سرکوب‌شده است.

اسامی این 14 جوان عربستانی، حسین محمد آل مسلم، منصور آل ناصر، مصطفى أحمد درویش، فاضل حسن لباد، سعید محمد السکافی، سلمان أمین آل قریش، مجتبى نادر السویکت، منیر عبدالله آل ادم، عبدالله سلمان آل سریح، أحمد فیصل آل درویش، عبدالعزیز حسن آل سهوی، أحمد آل ربیع، حسین حسن آل ربیع و عبدالله هانی آل طریف، اعلام شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcewo8wnjh8pxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی