تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 152991

گزارش سفر معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیأت همراه به استان بوشهر

تنا-اختصاصی
گزارش سفر معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیأت همراه به استان بوشهر
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سیدحامد علم الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با همراهی حجت الاسلام والمسلمین بهاری از مدیران معاونت و محمدنخی کارشناس معاونت امور ایران ضمن سفر به استان بوشهر در برنامه های زیر شرکت و سخنرانی نمودند.

ــ شرکت و سخنرانی در نهمین نشست مشترک علما و روحانیون شعیه و اهل سنت استان بوشهر: در این نشست که با عنوان « نقش انقلاب اسلامی در وحدت اسلامی» در روز ۲۱ بهمن ماه در کنگان برگزار شد، مدیرکل فرق و مذاهب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی، امام جمعه اهل سنت کنگان، امام جمعه شیعیان کنگان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، فرماندار کنگان و جمعی از ائمه جمعه و جماعات و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در این همایش، بیشترین گرفتاری امت اسلامی را از عدم شکرگزاری در قبال نعمات الهی همچون وحدت امت واصل انقلاب اسلامی دانست. ایشان گفت که پیروزی انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۷، امری شبیه معجزه بود و هنر امام خمینی این بود که بدون داشتن حزب فقط با وجود امت و با توکل بر خدا، انقلاب را به ثمر نشاند. ایشان، رهبری امام و اتحاد امت را دو عامل اساسی در پیروزی انقلاب و دوام آن تا به امروز خواند و برپا داشتن حکومت اسلامی را آرزوی دیرینه علمای اسلام و متدینان در طول تاریخ اسلام دانست . وی افزود اگر تفرقه میان امت اسلامی ایران زیاد شده بود، امروز انقلاب تداوم نداشت. ایشان وظیفه علما و روحانیون را تأکید بر اصل بنیادین وحدت درخطابه ها و سخنرانی ها دانست و با اشاره به بیداری اسلامی در برخی کشورهای مسلمان، عدم پیروزی قطعی آن را، نبود رهبری واحد در آن کشورها دانست.
 
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی و هیئت همراه در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شرکت و در جمع مردم شیعه و اهل سنت بندر کنگان سخنرانی کرد.وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، تجدید اسلام و تجدید خاطره شهدای صدر اسلام بود، به حرکت حکومت پهلوی به سمت و سوی نابود کردن اسلام و فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی با اتحاد مردمی حادثه ای را آفرید که گویا دوباره اسلام زنده شد. هنر امام این بود که با توکل به خدا و با تکیه بر مردم و با دست خالی بر حکومتی فاسد و قدرتمند پیروز شد. ایشان در ادامه تأکید کرد که دشمن بداند که هر روز استقامت و پافشاری مردم ما بر اهداف روز نخست انقلاب اسلامی، قوی تر می شود. ایشان وحدت را عامل اساسی تداوم انقلاب اسلامی تا به امروز دانست و بیداری اسلامی در برخی کشورهای اسلامی را محصول انقلاب اسلامی بیان داشت.

وی در ادامه افزود: امروز شاهد تفرقه افکنی میان مسلمانان به نام به اصطلاح دفاع از اهل بیت(ع) از سویی و دفاع از صحابه از سوی دیگر هستیم که اینها مستقیم توسط غرب حمایت می شوند. دشمن تلاش کرد که انقلاب اسلامی ایران را شیعی جلوه دهد ولی امام آنرا انقلاب اسلامی و متعلق به همه دانست.
از دیگر برنامه های این سفر دیدار با برخی شخصیتهای منطقه از جمله موارد زیر بود:
ـ دیدار و گفتگو با شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت کنگان
ـ دیدار و گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین محمودی، امام جمعه شیعیان کنگان
ـ دیدار و گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین احمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی¬فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر
ـ دیدار و گفتگو با برخی علما، روحانیون و مدرسان اهل سنت و شیعه کنگان، عسلویه و پارسیان
https://taghribnews.com/vdceow8zzjh8noi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی