تاریخ انتشار۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 248490

اقدام اعتراضی مسلمانان ایتالیا

مسلمانان ایتالیا در اعتراض به محدودیت‌های ناعادلانه‌ای که برای نمازگزاران مسلمان اعمال می‌شود، در رُم پایتخت این کشور تظاهرات کردند.
اقدام اعتراضی مسلمانان ایتالیا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مسلمانان معترض، همچنین روز گذشته در مقابل بنای موسوم به کولوسئوم، یا همان تماشاخانه باستانی رم، تجمع و نماز جماعت بر پا کردند.

به گفته سازمان‌دهندگان این تظاهرات، مقامات ایتالیایی عبادتگاه‌های مسلمانان، به ‌ویژه مساجد، را به دلایل واهی تعطیل می‌کنند.

بسیاری از مسلمانان ایتالیایی بر این باورند که مقامات محلی به دلیل اسلام‌هراسی ناشی از حملات اخیر افراط‌گرایان در اروپا، عبادتگاه‌های مسلمانان را بسته‌اند.

"فرانچسکو تیری" فعال و هماهنگ‌کننده چند گروه اسلامی در ایتالیا، گفت: احساس می‌کنیم در مظان اتهام هستیم؛هیچ اراده سیاسی برای به‌رسمیت شناختن ما به‌عنوان اجتماعی صلح‌طلب وجود ندارد.

تیِری با اشاره به این‌که مسلمانان مجبور به اجاره مکان‌هایی برای عبادت شده‌اند، افزود:عبادت، دعا و نمازخواندن برای ما مثل تنفس هواست؛ اگر نتوانیم آن را انجام دهیم، می‌میریم.

بنا بر آمار رسمی، بیش از 800 هزار مسلمان به طور قانونی در ایتالیا زندگی می‌کنند؛ مقامات این کشور تخمین می‌زنند حدود 100 هزار مسلمان دیگر نیز بدون مدارک قانونی در این کشور به سر می‌برند.

بر اساس آمارها، جامعه مسلمانان بیش از 1.5 درصد از جمعیت ایتالیا را به خود اختصاص داده و اسلام نیز دومین دین پرطرفدار در این کشور مسیحی کاتولیک است.

بااین‌حال، باوجود این‌که یهودیت یا مورمونیسم در ایتالیا به‌عنوان ادیان رسمی به رسمیت شناخته شده‌اند، اسلام در این کشور هنوز به عنوان دینی رسمی به‌رسمیت شناخته نشده‌است.

بسیاری از مسلمانان، که عمدتاً از شمال آفریقا و جنوب آسیا به ایتالیا مهاجرت کرده‌اند، احساس می‌کنند مورد تبعیض نژادی و مذهبی قرار می‌گیرند.

با وجود این‌که بزرگ‌ترین مسجد در جهان غرب در رم بنا شده است، اما پیشنهاد ساخت مساجد دیگر به سبک سنتی در جاهای دیگر ایتالیا با مخالفت شوراهای محلی مواجه می‌شود.

"باربارا سالتامارتینی" نماینده پارلمان ایتالیا، که رویکردی ضد مهاجرت دارد، تظاهرات جمعه مسلمانان را اقدامی غیرقابل‌قبول دانسته و گفته‌است هرگز نباید اجازه برگزاری آن در رم داده می‌شد.
 
https://taghribnews.com/vdceov8w7jh8eei.b9bj.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی