تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 239797

رئیس جمهور الجزایر: تروریسم محکوم است

« عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر اعلام کرد: تروریسم در هر مکانی محکوم است.
رئیس جمهور الجزایر: تروریسم محکوم است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، « عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر تاکید کرد: اقدامات ترویستی از سوی هر گروه تروریستی علیه مردم پاریس محکوم است.
 
بوتفلیقه به رخداد گروگانگیری در کلیسای «سنت اتین دو رووره» اشاره و تصریح کرد: به هنگام شنیدن این خبر وحشتناک، عمیقا تحت تاثیر قرار گرفتم.
 
رئیس جمهوری الجزایر ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت فرانسه، تاکید کرد: عمیق ترین احساسات خود را در این خصوص، ابراز می دارم.
 
رئیس جمهوری الجزایر تصریح کرد: حمله به مکانی مقدس مانند کلیسا به هیچ وجه، پذیرفتنی نیست.
 
روز گذشته (سه شنبه) در گروگانگیری 40 دقیقه ای با سلاح سرد، کشیش کلیسایی در شمال فرانسه به دست دو گروگانگیر کشته شد. یکی از مهاجمان سابقه همکاری در گروه های تروریستی فعال در سوریه را داشته است. گروه داعش مسئولیت این حمله را پذیرفت.
 
فرانسه که پیشتر دو حمله تروریستی را در سال 2015 میلادی شاهد بود، چندی پیش در جشن روز ملی (14 ژوئیه / 24 تیر) هدف اقدام تروریستی دیگری در شهر توریستی «نیس» (جنوب فرانسه) قرار گرفت. این حمله نیز که گروه تروریستی
«داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفت، 84 را به کام مرگ کشاند.
 
«دلیل بوبکور» خطیب مسجد جامع پاریس و رئیس افتخاری شورای مسلمانان فرانسه در بیانیه ای با عنوان «حمله بزدلانه، وحشیانه و جنایتکارانه ای که جامعه کاتولیک و ملت فرانسه را در روز جهانی جوانان و گرامیداشت عشق و صلح، عزادار کرد»، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد.
 
وی با اعلام تسلیت به کلیسای کاتولیک فرانسه، اطمینان داد: مسلمانان در برابر این دیوانگی مرگبار که دمکراسی فرانسوی را هدف قرار داده است، برای دفاع از فرانسه پشت سر دولت ایستاده اند.
 
گروگان گیری در کلیسای کاتولیک ها در شهرستان سن ماریتیم که صبح روز سه شنبه به وقت محلی آغاز شده بود، پس از گذشت 40 دقیقه با کشته شدن یک کشیش کلیسا و دو گروگانگیر به پایان رسید.
 
برخی منابع آگاه خبر می دهند که گروگانگیرها گلوی این کشیش را بریده بودند.
 
سطح امنیتی در فرانسه از زمان حمله تروریستی نوامبر گذشته به پاریس که با کشته شدن قریب به 130 نفر و زخمی شدن ده ها نفر همراه شده بود، در حالت هشدار بوده است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdceoo8wfjh8xfi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی