تاریخ انتشار۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 238752

تأکید بر ادامه عملیات هوایی در سوریه

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: حوادث ترکیه بر عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه تأثیر نمی گذارد.
تأکید بر ادامه عملیات هوایی در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سرگئی لاوروف" اعلام کرد: عملیات هوافضای روسیه در سوریه علیه تروریست ها ادامه می یابد و حوادث ترکیه بر این عملیات هیچ گونه تاثیری نمی گذارد.

وی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: مسأله مربوط به وضعیت پایگاه هوایی "اینجرلیک" در ترکیه و تأثیر آن بر عملیات ضدتروریستی در سوریه را باید از آمریکا که در رأس ائتلافی به مبارزه با تروریست ها می پردازد، سؤال کرد.

وزیر خارجه روسیه  خاطر نشان کرد: فعالیت نیروی هوافضای روسیه در سوریه مطابق با توافقنامه دوجانبه با این کشور و بنا به درخواست "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه انجام می گیرد.

وی افزود: از نقطه نظر اجرای این توافقنامه میان روسیه و سوریه هیچ گونه مسأله ای وجود ندارد؛ آمریکا و متحدانش در پایگاه اینجرلیک در ترکیه هواپیماهای نظامی خود را مستقر کرده اند و از آن برای اجرای عملیات علیه گروه تروریستی داعش استفاده می کنند.

وزیر خارجه روسیه گفت: در رابطه با فعالیت پایگاه اینجرلیک هر مسأله ای که بروز می کند باید در چارچوب فعالیت ائتلاف تحت رهبری آمریکا که ترکیه نیز در آن عضویت دارد، بررسی کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که روسیه از ترکیه دعوت می کند تمام مسائل موجود (در رابطه با کودتای نافرجام) را از راه قانونی حل و فصل کند.

در روزهای اخیر به دنبال وقوع کودتای نافرجام در ترکیه، آنکارا موانعی را در استفاده آمریکا از پایگاه اینجرلیک ایجاد کرد و به همین دلیل فعالیت این پایگاه هوایی شنبه به مدت 24 ساعت  مختل شد.

  روسیه از شهریور سال گذشته در سوریه به درخواست دولت این کشور علیه گروه های تروریستی در وهله اول گروه داعش عملیات ضدتروریستی اجرا می کند و برای این منظور دهها فروند هواپیما و بالگرد در پایگاه هوایی حمیمم مستقر کرده است.
https://taghribnews.com/vdcenv8wwjh8xfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی