تاریخ انتشار۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 257553

تظاهرات ضد ترامپ در فیلیپین

صدها نفز از مردم فیلیپین در آستانۀ مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، علیه وی تظاهرات کردند.
تظاهرات ضد ترامپ در فیلیپین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این تظاهرات که صبح امروز در مانیل، پایتخت فیلیپین، برگزار شد، معترضان پرچم‌های آمریکا را به آتش کشیدند؛ معترضان که شعار "ترامپ را کنار بگذارید" سرمی‌دادند، اعلام کردند که  رئیس‌جمهور آتی امریکا تهدیدی علیه میلیونها مهاجر فیلیپینی ساکن ایالات متحده محسوب می‌شود.

"جامس سالوادور" دبیرکل یکی از گروه‌های حامی حقوق زنان در فیلیپین، ترامپ را بیگانه‌هراس و نژادپرست خواند و گفت: ما در خصوص کارگران فیلیپینی حاضر در آمریکا که با افزایش نژاد‌پرستی مواجهند، بسیار نگرانیم؛ فیلیپینی‌های مقیم آنجا در خصوص ایمنی شخصی و امنیت شغلی خود شدیداً به وحشت افتاده‌اند.

حدود 300  فیلیپینی که در نزدیکی سفارت آمریکا در مانیل جمع شده بودند، بنرهایی که روی آن شعار "ترامپ تو آشغال هستی"  را در دست داشتند و به صورت نمادین تصاویر او را به درون سطل زباله می‌انداختند.

در همین حال، "رناتو ریس جونیور،" دبیرکل ائتلاف میهنی جدید، گفت:ما با مردم آمریکا و مردم جهان که نسبت به شروع ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ معترض هستند، ابراز همبستگی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که فیلیپینی‌ها علیه آنچه یک رژیم فاشیست و نژادپرست می‌دانند، تظاهرات می‌کنند.

معترضان همچنین بر خروج نظامیان آمریکایی از فیلیپین تأکید و نسبت به توافق‌‌های نظامی غیر متوازن اعتراض کردند.
 
"رودریگو دوترته" رئیس‌جمهور جنجالی فیلیپین، که باراک اوباما را به دفعات هدف حمله‌های لفظی قرار داده بود، از موفقیت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ابراز خرسندی کرده بود.

دونالد ترامپ 70 ساله که چهل و پنجمین رئیس‌جمهور امریکاست، ساعت 17 امروز جمعه (به وقت جهانی) سوگند ریاست‌جمهوری را ادا خواهد کرد.

احتمال می‌رود همزمان با مراسم تحلیف او در واشنگتن، مردم در شهرهای مختلف آمریکا و جهان تظاهرات کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcenf8wxjh8nni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی