>> کشورهای استکباری سازنده و حامی اصلی داعشتمدید قانون داماتو ایران را وادار به عقب نشینی نخواهد کرد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : 252576
امام جمعه نجف:

کشورهای استکباری سازنده و حامی اصلی داعش/تمدید قانون داماتو ایران را وادار به عقب نشینی نخواهد کرد

امام جمعه نجف با بیان اینکه کشورهای استکباری را سازنده و حامی اصلی داعش دانست و تصریح کرد: مستکبران جهان تروریست‎های نظیر داعش و القاعده را تاسیس و برای ترویج افکار انحرافی و افراطی‎ آن‎ها مدارس تکفیری ایجاد کردند.
کشورهای استکباری سازنده و حامی اصلی داعش/تمدید قانون داماتو ایران را وادار به عقب نشینی نخواهد کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به توانایی ملت عراق در دفاع از خودشان گفت: مردم این کشور توانایی ایستادگی در برابر جریان تروریستی داعش، دفاع و بازپس‌گیری اراضی اشغالی و دفاع از خودشان را دارند.

وی کشورهای استکباری را سازنده و حامی اصلی داعش دانست و تصریح کرد: مستکبران جهان تروریست‎های نظیر داعش و القاعده را تاسیس و برای ترویج افکار انحرافی و افراطی‎ آن‎ها مدارس تکفیری ایجاد کردند.

امام جمعه نجف با اشاره به اظهارات ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا برای حمایت از عراق بیان داشت: ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم هیچ گونه منت و حقی بر گردن ما ندارد زیرا در مقابل حمایتی که از ملت عراق انجام می‎دهد پول می‎گیرد. اگر کشوری بخواهد با ذلت و خاری به عراق کمک کند ما هیچ گاه این نوع کمک را نمی‎پذیریم.

وی افزود: ائتلاف بین المللی در واقع این روزها برای دفاع از خودشان در حال مبارزه با تروریسم هستند زیرا به خوبی می‎دانند که تروریسم مرز و کشور نمی‎شناسد.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به تمدید قانون داماتو موسوم به ISA گفت: کشورهای استکباری از یک سو با جمهوری اسلامی ایران توافق هسته‎ای و رفع تحریم‎ها امضا و از سوی دیگر قانون داماتو را برای 10 سال دیگر تمدید می‎کنند. این گونه اقدامات آمریکا به ضرر ایران نیست زیرا امت اسلامی خستگی نمی‎شناسد و همچنان درپی خواسته‎های خود خواهد بود.

وی تصویب قانون الحاق بسیج مردمی به مجموعه نیروهای مسلح عراق را به سود همه مردم این کشور خواند و اظهار داشت: این قانون موجب نجات ملت عراق از مشکلات است و شیعیان و اهل تسنن از آن سود خواهند برد زیرا بسیج مردمی با جانشان به دفاع از مردم و اراضی آن‎ها می‎پردازند.

امام جمعه نجف بر ضرورت مقابله با افکار تجزیه طلبانه تاکید کرد و ادامه داد: اهل سنت، مردم الانبار و موصل برخلاف تبلیغ رسانه‌های معاند هیچ کدام درپی جدایی از عراق نیستند زیرا آنان به خوبی می‎دانند که رمز پیروزی و عبور از مشکلات با حفظ وحدت ملی محقق می‎شود.
https://taghribnews.com/vdcefw8wpjh8nni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی