تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 246375

کمک تسلیحاتی آمریکا به گروه تروریستی جبهه الفتح الشام

تنا
سرگئی لاوروف در گفت وگوی تلفنی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، واشنگتن را به کمک تسلیحاتی به گروه جبهه الفتح الشام ( جبهه النصره سابق) متهم کرد.
کمک تسلیحاتی آمریکا به گروه تروریستی جبهه الفتح الشام
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: رایزنی تلفنی لاوروف و کری عصر روز چهارشنبه به ابتکار طرف آمریکایی صورت گرفت و دو طرف نسبت به اوضاع سوریه و در وهله اول حلب ابراز نگرانی شدید کردند.به گزارش ایرنا٬وزیر خارجه روسیه بار دیگر متذکر شد تعدادی از تشکل های معارضان سوریه که از طرف آمریکا میانه رو نامیده می شوند توافق روز 9 سپتامبر روسیه و آمریکا در باره برقراری آتش بس و تامین دسترسی به کمک های انسانی را نقض کرده و بجای این اقدامات به گروه جبهه الفتح الشام (النصره) ملحق شده و در کنار این گروه تروریستی منشعب از سازمان القاعده با ارتش سوریه می جنگند.
لاوروف بر ضرورت انجام تعهدات آمریکا برای جداسازی گروه های معارض مورد حمایت واشنگتن از گروه های تروریستی و چشم پوشی در مورد اقدامات افراط گرایان تاکید کرد.
وزیر خارجه روسیه توجه همتای آمریکایی خود را به افشاگری رسانه ای یکی از سرکردگان گروه تروریستی جبهه الفتح الشام (النصره )جلب کرد که پرده از حمایت های خارجی از این گروه تروریستی ازجمله ارائه سلاح های آمریکایی به آن کنار زد.
به گزارش وزارت خارجه روسیه، لاوروف و کری در باره اقدامات برای بهبودی اوضاع حلب از طریق اعمال مجدد اصول اساسی توافق های روسیه و آمریکا برای حل و فصل اوضاع سوریه گفت و گو و مذاکره کردند.

پیشتر رسانه ها به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بودند که واشنگتن به مسکو هشدار داد که در صورت متوقف نکردن حملات هوایی به شهر حلب در شمال سوریه، به مذاکرات دوجانبه در باره حل بحران این کشور، پایان خواهد داد.
در این بیانیه گفته شد: جان کری وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف همتاری روس خود، همچنین هشدار داده است در صورتی که روسیه فورا برای پایان دادن به حمله به حلب و ازسرگیری آتش بس در سوریه، اقدام نکند، واشنگتن آماده تعلیق همکاری دوجانبه با مسکو می شود.
https://taghribnews.com/vdcefp8wnjh8exi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی