تاریخ انتشار۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 189379

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در گفتگو با تقریب: شکاف بین شیعه و سنی مساوی است با از بین رفتن اسلام

تنا- اختصاصی
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بزرگان و علمای اسلام باید هم کلام و همدل باشند و با همدلی و همزبانی روی مسائل اصلی و مشترکات تأکید کنند.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در گفتگو با تقریب: شکاف بین شیعه و سنی مساوی است با از بین رفتن اسلام
"عابد فتاحی" رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تقریب با بیان اینکه افراطی گری چه از سوی اهل سنت و چه از سوی شیعه باشد مردود است، اظهار داشت: یکی از خطرناک ترین مسائلی که از صدر اسلام تاکنون اسلام را تهدید کرده است مسئله افراطی گری است.

وی با بیان اینکه افراطی گری به دنبال از بین بردن کلیت اسلام است، افزود: در طول تاریح ادیانی که دچار جنگ ها و اختلافات درونی شده اند و این جنگ ها و اختلافات باعث نابودی این ادیان شده است.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شیعه و اهل سنت در اساس یکی هستند اظهار داشت: شیعه و اهل سنت به حدی مشترکات دارند که اگر ما بخواهیم به این مشترکات بپردازیم دیگر هیچ نیازی نیست که به مسائل جزئی اختلافی توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در هیچ دینی به اندازه دین اسلام میان مذاهب مختلف آن اشتراک و نزدیکی وجود ندارد، اظهار داشت: بزرگان  و علمای شیعه و اهل سنت تلاش کنند که بیشتر بر روی مشترکات تکیه کنند و از پرداختن به مسائل جزئی اختلافی بپرهیزند.

فتاحی اظهار داشت: من به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی می گویم که دنیا برای تضعیف اسلام بسیج شده است اما جالبتر این است که برخی از مسلمانان نیز برای نابود کردن اسلام پیش قدم شده اند و با دشمنان اسلام همکاری می کنند و دلیلش هم آن است که شناخت درستی از اسلام ندارند.

وی افزود: وقتی خدای ما، قبله ما، قرآن ما، پیامبر ما و تمام شعار های دینی و مسیر ما یکی است دیگر دلیلی ندارد که با هم اختلاف و دشمنی داشته باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: من در مجلس ایران اعلام می کنم که شیعه و سنی هیچ فرقی ندارند فقط برخی انسان ها هستند که در مسیر تاریخ تلاش دارند که از اختلافات جزئی سوء استفاده کنند و تفرقه بیاندازند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی افزود: بزرگان و علمای اسلام باید هم کلام و همدل باشند و با همدلی و همزبانی روی مسائل اصلی و مشترک تأکید کنند.

وی افزود: ما اهل سنت تمام مقدسات تشیع را مقدس می شماریم و تشیع نیز مقدسات اهل سنت را محترم می شمارند و اگر غیر از این باشد استکبار جهانی و دشمنان اسلام ما را به گرداب جنگهای مذهبی می برند.

فتاحی اظهار دشت: ما اگر هوشیار نباشیم یکباره متوجه خواهیم شد که در گرداب جنگ های مذهبی افتاده ایم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بزرگان دینی و علما و کسانی که تریبون به دست دارند باید مردم را نسبت به این مسائل آگاه کنند و اجازه ندهند که شکاف میان شیعه و اهل سنت ایجاد شود زیرا شکاف بین شیعه و اهل سنت مساوی است با از بین رفتن اسلام.
https://taghribnews.com/vdcefo8zojh8vxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی