تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۸
کد مطلب : 203642
در دیدار با رییس مجلس اعیان انگلیس؛

لاریجانی: مبارزه با تروریسم مشارکت همگانی را می طلبد/موادمخدر منبع درآمد تروریست ها در افغانستان

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس مجلس اعیان انگلیس با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم مشارکت و همکاری همگانی را می طلبد، گفت: جریان تروریستی و افراط گری محدود به منطقه نیست و می تواند برای همه خطرناک باشد.
لاریجانی: مبارزه با تروریسم مشارکت همگانی را می طلبد/موادمخدر منبع درآمد تروریست ها در افغانستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) رئيس مجلس شوراي اسلامي درحاشيه چهارمين اجلاس روساي مجالس جهان، با روساي مجالس سوريه، مالزي، اندونزي، عمان، نايب رئيس مجلس فرانسه، و رئيس مجلس اعيان انگليس ديدارکرد.

علي لاريجاني در اين ديدارها با اشاره به گسترش فعاليتهاي تروريستي درمنطقه خاورميانه هشدار داد: جريان تروريستي و افراط گري محدود به اين منطقه نخواهد شد.

وي در دیدار با رییس مجلس اعیان انگلیس، نتیجه ائتلاف برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را افزایش 40 برابری تولید آن دانست و تصریح کرد: مواد مخدر منبع درآمد تروریست ها در افغانستان است و اراده بین المللی برای مبارزه با آن وجود ندارد.
 وی افزود: ما سال ها مسئولیت مبارزه با مواد مخدر را به تنهایی بر عهده داشتیم.

 لاریجانی اولویت در همکاری های اقتصادی را انتقال فناوری دانست و گفت: بازار 80 میلیون نفری و منابع عظیم نفت و گاز فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در ایران فراهم کرده است.
 
رییس مجلس اعیان انگلیس هم در این دیدار خواستار انتقال فناوری از ایران شد و افزود: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به رفع تنش ها کمک می کند و می تواند آغاز فصل جدیدی در روابط دو کشور باشد.
 «بارونس دسوزا» با اشاره به اینکه انگلستان علاقمند به توسعه روابط پارلمانی با ایران است، توسعه همکاری های پژوهشی مجالس دو کشور را خواستار شد.


رییس مجلس شورای اسلامی در ديدار با همتاي سوري خود هم با تاکید بر مقاومت مردم سوریه گفت: این که کلید خاورمیانه را به دست تروریستها دهیم بحران سوریه را حل نمی کند. لاریجانی بابیان اینکه برخی هم از تروریستها می ترسند و هم بدنبال جنگ طلبی هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند تا فراهم شدن زمینه های گفتگو و صلح در سوریه از دولت و مردم این کشور حمایت کند .
 
رییس مجلس ملی سوریه نیز با قدردانی از مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کشورش، گفت: محور مقاومت قطعاً پیروز خواهد شد چون مبتنی بر مبانی اخلاقی است و یک شریک ضعیف در آن دیده نمی شود.
 
«محمد جهاد اللحام» با انتقاد از اینکه مسئله مبارزه با تروریسم در چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بیشتر سخنرانی روسای مجالس درباره توسعه پایدار است و گویا در دنیا تروریست وجود ندارد .
 
وی با ابراز تاسف از اینکه نمایندگان ویژه سازمان ملل و میانجی ها اصل بی طرفی را در حل بحران سوریه رعایت نمی کنند، گفت: همه در مورد صلح صحبت می کنند اما وقتی به اولویت ها می رسیم حرف و عملشان فرق می کند

چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از دوشنبه با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک آغاز شده و امروز ژايان مي يابد.
 
https://taghribnews.com/vdceex8wwjh87pi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی