>> تشریح برنامه های بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامیتندروی بزرگترین تهدیدبرای جهان اسلام است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : 178542
رئیس ستاد اجرایی بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی عنوان کرد:

تشریح برنامه های بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی/تندروی بزرگترین تهدیدبرای جهان اسلام است

رئیس ستاد اجرایی بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تأکید کرد: وقتی نگاهی به سراسر جهان اسلام بیاندازیم می بینیم دشمن نقشه های زیادی برای ایجاد تفرقه و ضربه زدن به مسلمین در حال اجرا دارد.
تشریح برنامه های بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی/تندروی بزرگترین تهدیدبرای جهان اسلام است
به گزارش خبرنگار تقریب، دکتر "محمد رضا گلرو" معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با شبکه خبر ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) اظهار داشت: بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی در یک فضای متفاوت نسبت به سال های گذشته و با حضور جمع کثیری از اندیشمندان، علما، فضلا و صاحبان قلم از سراسر دنیا برگزار می شود.

وی افزود: بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که با موضوع "امت واحده اسلامی چالش ها و راهکار ها" از هفدهم تا نوزدهم دی ماه در تهران برگزار می شود نزدیک به ۵۰۰ مهمان خارجی از بیش از ۶۵ کشور دنیا حضور دارند.

رئیس ستاد اجرایی بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: برای اینکه بعد از مرحله وحدت نظری در مرحله وحدت عملی هم بتوانیم گام محکمی برداریم در نشست کنفرانس وحدت سال جاری از اقشار مختلف جامعه نظیر دانشجویان، بانوان، اساتید، بازرگانان و تجار، احزاب و علمای مقاومت دعوت به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه ما تقریبا از هر پنج قاره جهان مهمانانی را دعوت کرده ایم، اظهار داشت: بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی صبح روز چهارشنبه هفدهم دی ماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران کار خود را آغاز خواهد کرد و در ادامه این کنفرانس در عصر روز چهار شنبه و روز پنج شنبه کمیسیون های تخصصی برگزار خواهد شد همچنین در شامگاه روز پنج شنبه جشن میلاد رسول اکرم (ص) در مرقد امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد و امیدوار هستیم که این مراسم به یک سنت حسنه در هفته وحدت تبدیل شود تا در سال های آتی به طور مستمر شاهد برگزاری آن باشیم.

دکتر گلرو افزود: بعد از ظهر روز جمعه برنامه تکریم از سه تن از شخصیت های تقریبی جهان اسلام برگزار می شود و بعد از نماز مغرب و عشا روزجمعه نیز مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت با سخنرانی دکتر "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در ۲۷ دوره گذشته کنفرانس وحدت اسلامی بیشتر روی وحدت نظری کار بسیار شده است و یکی از برنامه های جانبی کنفرانس وحدت سال جاری هم رونمایی از یک مجموعه عظیم ۶۲ جلدی احادیث مشترک مذاهب اسلامی است بنابراین تلاش ما است که اکنون وحدت را در لایه های مختلف جوامع اسلامی پیگیری کنیم و به همین دلیل در نشست امسال اقشار مختلفی به اجلاس دعوت شده اند که این دعوت شدگان به منظور تشکیل اتحادیه های تخصصی در حوزه هایی نظیر جوانان، بانوان، دانشجویان، احزاب، دانشگاهیان و اقتصاد دانان در این اجلاس حضور به هم می رسانند و امیدوار هستیم بتوانیم این وحدت نظری که توسط علمای فرق مختلف اسلامی تثبیت شده را عملی کنیم.

رئیس ستاد اجرایی بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: همه علمای اسلامی متفق القول هستند که ما در اصول با هم وحدت داریم و مبانی وحدتی ما بسیار قوی است و آن مسائلی که به عنوان اختلاف نظر مطرح است بسیار محدود می شد بنابراین ما باید روی مبانی وحدت تأکید کنیم و آنرا در تمام لایه های جامعه توسعه دهیم تا امت اسلامی به آن جایگاهی که باید در جهان داشته باشد برسد و قطعا این مسئله لازمه اش وحدت است.

دکتر گلرو در ادامه ابراز امیدواری کرد با ورود اقشار و لایه های مختلف امت اسلامی در بحث وحدت زمینه های وحدت واقعی محقق شود.

وی در ادامه اظهار داشت: وقتی نگاهی به سراسر جهان اسلام بیاندازیم می بینیم دشمن نقشه های زیادی برای ایجاد تفرقه و ضربه زدن به مسلمین در حال اجرا دارد.

معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب افزود: اکنون شاهد هستیم که گروههای تکفیری هر روز نقطه ای از جهان اسلام را هدف قرار می دهند و با این کار در پی مخدوش کردن چهره جهان اسلام هستند و زنگ خطر را به صدا در آورده اند زیرا تندروی بزرگترین تهدید برای جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه خودسری گروههای تکفیری هیچ ارتباطی به اسلام ندارد اظهار داشت: این گروههای تندرو و تکفیری که اکنون خود را با نام اسلام در جهان مطرح کرده اند و از فضای رسانه ای صهیونیسم استفاده می کنند تمام هدف آنها این است که چهره اسلام را تخریب کنند لذا در این زمان ضرورت وحدت بیش از هر چیز دیگری مهم است.

دکتر گلرو با بیان اینکه با توجه به اتفاقات کنونی جهان اسلام، مسلمانان راهی جز وحدت ندارند، اظهار داشت: من معتقدم این کنفرانس یک فرصت بسیار خوبی برای تمام دلسوزان جهان اسلام است تا یک اقدام اساسی در زمینه انسجام ملت اسلامی و شکل گیری وحدت که خواسته همه علمای شیعه و سنی است، صورت گیرد.
https://taghribnews.com/vdceev8zwjh8fni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی