>> اتهام مصر به حماس قاهره نام حماس را در فهرست گروههاي تروريستي قرارداد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۶
کد مطلب : 181007

اتهام مصر به حماس / قاهره نام حماس را در فهرست گروههاي تروريستي قرارداد

مصر حماس را به حمايت از اخوان المسلمين متهم و ضد اين جنبش راي صادر کرد. سامي ابوزهري : حکم دادگاه مصر کاملا سياسي است و فقط اسرائيل اشغالگر از اين حکم سود مي برد.
اتهام مصر به حماس / قاهره نام حماس را در فهرست گروههاي تروريستي قرارداد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) دادگاهي در مصر با صدور راي اعلام کرد حماس در عمليات تروريستي که به تازگي در سينا روي داده نقش داشته و از اين رو شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) در مصر گروه تروريستي شناخته مي شود . 

سامي ابوزهري سخنگوي حماس با اشاره به راي دادگاهي در مصر مبني بر تروريستي خواندن گردان قسام گفت : اين گونه اقدامات باعث تضعيف حماس و مقاومت فلسطين نمي شود بلکه به وجهه مصر ضربه مي زند . 
ابوزهري حکم اين دادگاه را کاملا سياسي دانست و افزود تنها کسي که از اين حکم سود مي برد اسراييل اشغالگر است . وي افزود ما هيچگاه در امور داخلي کشورها ازجمله مصر دخالت نکرده ايم و گردان قسام هم سلاح خود را هيچگاه به سوي کشورهاي عرب نشانه نرفته است . 

محمود الزهار عضو رهبري حماس نيز با تکذيب حضور نيروهاي گردانهاي قسام در منطقه سينا در مصر ، حکم دادگاه مصر عليه اين گردان ها را خطرناک دانست و با درخواست از دولت مصر براي اعلام اسامي افراد مورد ادعايش ، مقامات اين کشور را به چالش کشيد .
محمود الزهار تاکيد کرد هدف ما اسرائيل است و هيچگاه هيچ يک از نيروهاي ما درعملياتي در داخل مصر شرکت نکرده اند و اين درباره دوران مبارک و مرسي و سيسي صادق است . بنابراين چرا دادگاه چنين حکمي صادر مي کند که ماهيت آن بيش از آن که قضايي باشد، سياسي است. 

جنبش جهاد اسلامي فلسطين هم حكم دادگاه مصر عليه گردان هاي شهيد عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي (حماس ) را محكوم كرد و آن را خوش خدمتي به رژيم صهيونيستي دانست .
در بيانيه جهاد اسلامي تاكيد شده است که متهم كردن گردان هاي قسام يا هر گروه ديگر فلسطيني به دخالت در امور داخلي مصر- تلاش براي برهم زدن اوضاع است و اينگونه تلاش ها به نفع دشمن صهيونيستي تمام مي شود ؛ دشمني كه گروه هاي مقاومت با آن مبارزه مي كنند .



https://taghribnews.com/vdce7z8zfjh8v7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی