تاریخ انتشار۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : 41370

اختتامیه جشنواره ملی بهره‌وری

نهاوندیان گفت:هرگاه با عامل كار و سرمایه مساوی، بهره‌وری بیشتری داشته باشیم، رشد واقعی پایدار خواهیم داشت.
اختتامیه جشنواره ملی بهره‌وری
به گزارش خبرنگار تقریب، پس از گذراندن مراحل داوری، مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی بهره‌وری با حضور رئیس اتاق ایران، رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت بازرگانی و جمعی از نمایندگان بنگاه‌های مختلف اقتصادی برگزار شد؛ اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به عنوان تشکل تشکل‌های اقتصادی و پارلمان بخش‌خصوصی کشور، به منظور افزایش بهره‌وری، مسؤولیت برگزاری چنین جشنواره‌ای را در سطح ملی و در بخش‌های مختلف اقتصادی برعهده گرفته است.

"دکتر محمد نهاوندیان" رئیس اتاق ایران و رئیس جشنواره ملی بهره‌وری با اشاره به تأخیر طولانی که به سبب مشکلات بروکراتیک نهادهای مسؤول در آغاز این مراسم به وجود آمده آن را مثال خوبی از آنچه در اقتصاد کشور بر سر راه فعالان اقتصادی وجود دارد، عنوان کرد.

وی تأکید کرد:مسابقه بهره‌وری یعنی همه تلاش کنیم تا همه موانع را از سر راه مدیران برداریم تا تلاش کنند؛ این که به مقررات رسمی بیش از هدف رشد عدالت محور اهمیت دهیم، اصل مشکل ما است.

نهاوندیان با اشاره به هدف اول شدن در اقتصاد منطقه با توجه به سند چشم‌انداز تصریح کرد:باید بررسی شود چقدر از مشکلات در بنگاه‌ها و چقدر در مشکلات اداری است؛ اول شدن در منطقه یعنی تک تک بنگاه‌های ما در مسابقه با سایر بنگاه‌ها اول شوند، اما آیا این فضا فراهم شده است؟

رئیس اتاق ایران از تصویب فوریت اول پیش‌نویس قانون فضای کسب و کار در مجلس نیز یاد و ابراز امیدواری کرد تا به سامانه و تصمیمات جدی‌ای که شاخص‌های بین‌المللی کسب و کار اقتصاد ایران را در مقایسه با اقتصادهای دیگر از شرایط جذب برای کسب و کار برخوردار می‌کند، برسیم.

وی یادآور شد: باید ببینیم در سطح بنگاه‌ها چگونه می‌توانیم رشد حاصل از بهره‌وری فراهم کنیم؛ افتخار نیست به علت وجود بازار بزرگ یا افزایش عامل کار یا سرمایه، رشد نشان دهیم. 

همچنین "دکتر عبدالحسین فخاری مدیر اجرایی مرکز اطلاع‌رسانی و تحقیقات اتاق اسلامی (ایکریک) نیز در این مراسم به معرفی جایزه سرآمدی شرکت‌های برتر مسلمان پرداخت.

وی افزود:اولین دوره این جایزه در سال ۲۰۰۷ برگزار شد که بسترسازی مناسب از طریق برگزاری دوره‌های کارگاه‌های آموزشی از مأموریت‌های این جایزه است.

فخاری بهره‌گیری از استعدادها و توانایی‌های جوانان را نوعی از افزایش بهره‌وری دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین اجزای جایزه، آموزش و اطلاع‌رسانی موفقیت‌ها و تجربه‌های موفق شرکت‌های سرآمد جهان اسلام است؛ هم‌چنین برای سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ دبیرخانه جایزه در ترکیه قرار دارد.

وی یادآور شد: در فرآیند جایزه سرآمدی شرکت‌های برتر، ۵۷ کشور اسلامی ارزیابی و انتخاب می‌شوند.

فخاری اهدای نشان حلال، داشتن دبیرخانه کل شرکت‌های کوچک و متوسط و دایرکتوری بزرگ شرکت‌های اسلامی را از جمله اقداماتی که توسط ایکریک صورت گرفته است، عنوان کرد.


در ادامه مراسم اختتامیه، سامانه ملی اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل شاخص‌های مالی، اقتصادی و بهره‌وری توسط رئیس جشنواره ملی بهره‌وری به طور رسمی افتتاح شد هم‌چنین از پیش‌کسوت‌تان بهره‌وری و شرکت‌های برتر حوزه‌های مختلف اقتصادی با اعطای لوح‌هایی تقدیر شد.

https://taghribnews.com/vdce7x8e.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی