تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۹
کد مطلب : 297504
در نشست هم اندیشی روحانیون شیعه و سنی عنوان شد

​وظیفه روحانیون و ماموستاها آگاه سازی مردم است/ در سایه وحدت دشمن در برابر ملت ایران زانو زده است

امام جمعه خوی گفت: وظیفه روحانیون شیعه و سنی آگاه سازی مردم به ویژه در مناطق مرزی و جلوگیری از گرایش مردم به گروه ها و جریان های معاند است .
​وظیفه روحانیون و ماموستاها آگاه سازی مردم است/ در سایه وحدت دشمن در برابر ملت ایران زانو زده است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضی شکوری در نشست هم اندیشی روحانیون شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: با وحدت و یکدلی امت اسلام دشمن هرگز توانایی جسارت به ارزش های اسلام و انقلاب را نخواهد داشت.
وی با اشاره به نقش و عملکرد جمهوری اسلامی در زمینه وحدت خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون جمهوری اسلامی ایران هر چه در توان داشته در ارتباط با ایجاد و گسترش وحدت میان پیروان مذاهب اسلامی و مقابله با موانع وحدت سرمایه‌گذاری کرده است.
شکوری اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در ایجاد وحدت، تشویق و توصیه مردم به احترام و اجرای قوانین و مقررات کشور در تمامی زمینه هاست.
امام جمعه شهر قطور هم هفته وحدت را نماد شکوه و عزت امت اسلام دانست و گفت: امروز در سایه وحدت شیعه و سنی دشمن در برابر ملت ایران زانو زده است.
ماموستا قادر خالدی افزود: تمام مسلمانان شیعه و سنی باید در راستای مستحکم کردن وحدت تلاش کنند.
وی با بیان اینکه هفته وحدت فرصت خوبی برای شادمانی تمام مسلمانان به برکت تولد نبی مکرم اسلام (ص) است، تصریح کرد: این هفته فرصتی خوبی است که تمام مسلمانان جهان برای تحکیم وحدت تلاش کنند.
فرماندار خوی نیز گفت: وحدت شیعه و سنی امروز ابهت و عزت را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است.
سید محمد عابدی افزود: دشمنان با ترس از بیداری اسلامی که منطقه را فرا گرفته است، در صدد تفرقه پراکنی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند تا مانع بیداری ملت های اسلامی شوند.
وی خاطرنشان کرد: آیات بسیار زیادی در قرآن کریم در ارتباط با حفظ وحدت بین مسلمانان نازل شده است و این نشانگر توجه ویژه به موضوع وحدت در دین مبین اسلام است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش وحدت قومیت ها را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و بر ضرورت تداوم این وحدت برای یاس و نا امیدی دشمنان تاکید کرد .
سیدتقی کبیری افزود: با شناخت توطئه های دشمنان می توان پایه های وحدت را بیش از هر زمان دیگر تحکیم بخشید.
وی یادآور شد: به دلیل بیداری اسلامی و بعد جهانی دین اسلام دشمنان درصدد خشن نشان دادن چهره اسلام برآمدند و تبلیغات علیه دین اسلام را شروع کردند که تمام توطئه ها با هوشیاری امت مسلمان از بین رفتنی است.
در پایان نشست با حضور مسئولین و روحانیون شیعه و سنی نماز وحدت برپا شد.
https://taghribnews.com/vdce7f8wejh8oni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی