تاریخ انتشار۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : 177902

ایران رتبه نخست ثبت اختراع در میان کشورهای اسلامی

سازمان بین المللی آیسسکو اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ ثبت اختراع در رتبه اول کشورهای اسلامی قرار دارد و ۵۰ درصد مقالات علمی کشورهای اسلامی به ایران و ترکیه اختصاص دارد .
ایران رتبه نخست ثبت اختراع در میان کشورهای اسلامی
بر اساس گزارشی که با عنوان 'اطلس علمی- فناوری کشورهای اسلامی' و به سفارش سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (آیسسکو) انجام شده و در هفتمین اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی که در رباط- مغرب ،۲۹ آذر ۱۳۹۳ ارایه شد، جمهوری اسلامی ایران در میان ۵۷ کشور اسلامی از لحاظ علمی و پژوهشی در جایگاه برتر قرار گرفت.به گزارش ایرنا ،بر اساس گزارش این سازمان، جمهوری اسلامی ایران از لحاظ ثبت اختراع در رتبه اول کشورهای اسلامی قرار دارد و ۵۰ درصد مقالات علمی کشورهای اسلامی توسط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تولید می شود .

همچنین بر اساس این گزارش، کشورهای اسلامی تونس، مالزی، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران بیشترین هزینه تحقیق و توسعه از کل تولید ناخالص داخلی را انجام می دهند و همچنین تونس، اردن، ترکیه و ایران چهار کشور اسلامی هستند که بیشترین محقق در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را دارند .

آیسسکو یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی یا ISESCO (ب Islamic Educational Scientific and Cultural Organization) یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در مه ۱۹۷۹ تأسیس شد. مقر آن در رباط در مراکش قرار دارد. ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.

سازمان آیسسکو در حال حاضر با ۱۱۴ سازمان تخصصی و موسسات وابسته به سازمان ملل، سازمان های بین المللی منطقه ای، سازمان های غیردولتی و موسسات دانشگاهی قرارداد همکاری منعقد کرده است. اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام زیر مجموعه این سازمان محسوب می شود.
https://taghribnews.com/vdcdz50fxyt05n6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی