تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : 222622

پایان کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی درحوزه سلامت/ وزیر تعاون: در کنار پیوندهای دینی و مذهبی به تبادل دانش درحوزه سلامت نیز بپردازیم

کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی که از شنبه باحضور نمایندگان 34 کشور اسلامی در سالن همایشهای صدا و سیما آغاز شده بود، عصر دوشنبه پایان یافت.
پایان کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی درحوزه سلامت/ وزیر تعاون: در کنار پیوندهای دینی و مذهبی به تبادل دانش درحوزه سلامت نیز بپردازیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "دکتر ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم از تلاشهای "آیت الله اراکی" دبیر کل مجمع تقریب مذاهب و "دکتر ولایتی" رئیس کنگره و مشاور مقام معظم رهبری برای برگزاری این کنگره قدردانی کرد.

وی از موضوع سلامت به عنوان یک صنعت بزرگ و پیچیده یادکرد و گفت: شاخص سلامت یکی از شاخصهای مهم برای تخمین توانمندیهاست و شاخصی است که کلیه شؤون زندگی انسان از جمله فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و .. را در بر می گیرد.

ربیعی با بیان اینکه مفهوم سلامت در کشورهای درحال توسعه و کشورهای توسعه یافته تفاوتهای بنیادین دارد، گفت: سلامت یک سیاست اجتماعی، سیاست مقابله با فقر و سیاست زندگی سالم است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تا زمانی که جهان اسلام ناظر بر مشترکات دینی و مذهبی بین کشورهای مسلمان باشد، مفهوم صحیحی پیدا نمی کند؛ امروزه با پیشرفت فناوری و روند ارتباطات اجتماعی ما نیاز به روابط گسترده تری داریم که حوزه سلامت ظرفیت این گونه روابط را دارد.

وی با تأکید بر جایگاه اخلاق در اقتصاد، گفت: همه مکاتب حقوقی به موضوع سلامت و حمایت اجتماعی اهتمام ویژه ای دارند.

ربیعی تأکید کرد: ما علاوه بر پیوندهای دینی و مذهبی باید به تبادل دانش در حوزه سلامت نیز اقدام کنیم، چراکه بزرگترین رسالت ما کاستن از درد و رنج مردم و بردن نشاط به متن زندگی اجتماعی آنهاست.

"دکتر نوربخش" رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم با تشریح فعالیتهای این سازمان و پتانسیل گردشگری آن از صنعت توریسم به عنوان یک صنعت پردرآمد و از حوزه سلامت به عنوان سومین حوزه موفق این صنعت یاد کرد و گفت: تلفیق توریسم و سلامت می تواند بخش مهمی از درآمد کشورها را تشکیل دهد و درکشور ما با توجه به امکانات موجود ما میتوانیم پذیرای یک میلیون توریسم باشیم.

وی با برشمردن پیشرفتهای پزشکی ایران درحوزه سلامت و کیفیت و قیمت مناسب خدمات پزشکی در ایران، گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک ایران و همسایگی آن با 13 کشور بزرگ و مهم ما میتوانیم در تمام زمینه های مورد بحث کنگره جاری همکارهای مؤثری داشته باشیم.

در بخشی دیگر، آقای دکتر "باغچه سرایی" سرمایه گذار حوزه سلامت عربستان با اشاره به پیشرفتهای پزشکی ایران و موفقیت پزشکان آن بر ضرورت معرفی این پیشرفتها و معرفی پزشکان حاذق و توانمندیهای آنها به دنیا تأکید کرد.

" دکتر رمزی منصور" مدیر بخش بین الملل وزارت بهداشت عراق هم با بیان اینکه اسلام  فقط محدود به مسلمانان نیست، بلکه باور و اعتقادی برای تمام جهان است، بر ضرورت تعامل مشترک در تمامی عرصه ها و به خصوص حوزه سلامت تأکیدکرد و خواهان پرکردن فاصله بین مردم و دولتها در تمامی کشورها برای همکاری بیشتر بین آنها شد.
وی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با عراق خبر داد و گفت: آنچه رسانه ها در مورد کشور ما انتشار می دهند صحت ندارد؛ واقعیت این است که 90 درصد عراق پایدار و ایمن است و فقط بخش کوچکی در شمال کشورماست که دچار مشکل شده است.
رمزی منصور عراق را مکان مناسبی برای سرمایه کذاری دانست و افزود:دولت عراق به استانداریها اجازه می دهد با شرکتهای ایرانی در ارتباط باشند.

در ادامه "دکتر کبیری" رئیس بیمه سلامت، با اشاره به اینکه بیمه مذکور توفیقات خوبی در حوزه سلامت داشته است، گفت: این کنفرانس فرصت مغتنمی برای تبادل تجارب است و کشورهای اسلامی و همسایه می توانند تجربه های موفق خود را در اختیار یکدیگر بگذراند.  
وی تأکید کرد: کشورهای اسلامی باید به فکر تأسیس یک صندوق مشترک برای کمک به کشورهای آسیب پذیر باشند و امیدواریم با تشکیل کارگروههای تخصصی مشترک زمینه های همکاری هر چه بیشتر فراهم شود.

"آقای ترکی" رئیس ستاد توسعه اقتصاد و سرمایه گذاری و رئیس سازمان مدیریت استان تهران هم در این مراسم به پیشرفتهای متعدد ایران در حوزه پزشکی و سلامت، رتبه ها و مقامات  کسب شده و ظریفتهای سرمایه گذاری کشورمان در این حوزه اشاره کرد.

آقای " موهد یزید" رئیس انستیتو حلال دانشگاه UMP مالزی نیز سخنران بعدی بود که با اشاره تعاملات کشورش به عنوان یک کشور مسلمان با دین و فرهنگهای مختلف، بادیگر کشورها در زمینه صادارت محصولات حلال و ... گفت: وحدت بین مسلمانان می تواند کمک کند که به رغم داشتن تفاوت به موفقیت و پیشرفت دست یافت،  همه ما باید براساس آموزه های اسلامی با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایران یک کشور تولید کننده و دارای نیروی انسانی خوب و تحصیلکرده است، گفت: ما خواهان سرمایه گذاری بیشتر در ایران هستیم.

خانم سناتور" لورا بیانکونی" نماینده وزیر بهداشت ایتالیا با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران و پیشرفتهای آن در حوزه سلامت و پزشکی گفت: ما با ایران سابقه تاریخی طولانی داریم و میتوانیم همراه ایران و دیگر کشورهای اسلامی باشیم و با هم در زمینه های مختلف از جمله تحقیقاتی و پژوهشی همکاری داشته باشیم.
 
در پایان مراسم اختتامیه با حضور آقای" محمدرضا گلرو" رئیس دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی و معاون اجرایی مجمع تقریب مذاهب، دکتر "ربیعی" وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و تنی چند از مقامات دیگر کشورها، از پنج برند برتر حوزه سلامت جهان اسلام و صادرکنندگان برتر ایرانی و خارجی با اهدای لوح تقدیر و جایزه، قدردانی شد.

" لورا بیانکونی" نماینده وزیر بهداشت ایتالیا نیز لوح تقدیر ویژه ای به آقای گلرو تقدیم کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcdxx0xxyt0x96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی