تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : 167921
لاریجانی:

مبارزه با جریانهای افراطی و تروریسم نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس گرجستان با اشاره به اینکه مسئله تروریسم مشکل بزرگی در منطقه است اظهار داشت: مبارزه با جریانهای افراطی و تروریسم نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه دارد.
مبارزه با جریانهای افراطی و تروریسم نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، "علی لاریجانی" در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور گفت: تحولات خوبی در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در سالهای اخیر صورت گرفته و توسعه روابط میان مجالس ایران و گرجستان می تواند به گسترش همکاریهای فیمابین شتاب بخشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت رایزنیهای مستمر فیمابین در زمینه تحولات منطقه ای و بین المللی تصریح کرد: مسئله تروریسم مشکل بزرگی در منطقه است و مبارزه با جریانهای افراطی و تروریسم نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه دارد.

لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگونه محدودیتی برای گسترش همکاریها با گرجستان قائل نیست افزود : بسترهای مناسب در بخشهای انرژی و صنایع در ایران وگرجستان برای گسترش همکاریهای دو کشور وجود دارد که می توان با فعال کردن بخشهای خصوصی، فصل نوینی در روابط اقتصادی و تجاری فیمابین گشود.

رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس گرجستان در این دیدار با اظهار خشنودی از سفر به کشورمان با اشاره به سابقه تاریخی روابط میان دو ملت گفت : ایران کشوری بزرگ در منطقه است و مقامات سیاسی و پارلمانی گرجستان بر توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران تأکید دارند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در منطقه افزود: تروریسم تهدید مشترکی برای هر دو کشور است که باید با گفتگو و رایزنیهای مستمر به راه حل مناسبی برای مبارزه با آن دست پیدا کرد.

جباریزاده در پایان با تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات گرجستان با همسایگان بویژه با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: گسترش همکاریهای دو کشور می تواند الگویی مناسب برای کشورهای منطقه باشد.
https://taghribnews.com/vdcdx50ffyt09n6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی