تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 164735

آینده پر رونق برای صنعت حلال در فرانسه

وجود حدود شش میلیون مسلمان در فرانسه و گردش مالی به مبلغ بیش از ۹۰ میلیارد یورو در سال ، باعث شده است بازار حلال از آینده نوید بخشی در فرانسه برخوردار باشد.
آینده پر رونق برای صنعت حلال در فرانسه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه یورو نیوز طی گزارشی اعلام کرد: در ماه آوریل گذشته، در شهر بورژه در حومه پاریس، نمایشگاه محصولات اسلامی (حلال) برگزار شد. البته از ۳۰ سال پیش تاکنون هر ساله در این مکان نمایشگاه محصولات و تولیدات اسلامی برگزار می شود.

نمایشگاه بورژه هر سال به ابتکار اتحادیه سازمان های اسلامی فرانسه برگزار می شود که خواستار رعایت اصول و موازین دین اسلام است، بنابراین این نمایشگاه حال و هوای مذهبی نیز دارد، با توجه به آنکه افراد زیادی هر سال از این نمایشگاه دیدار می کنند فرصتی برای کسب وکار بین مسلمانان مقیم فرانسه نیز هست. در نمایشگاه ماه آوریل امسال ۴۰۰ شرکت و گروه خدماتی محصولات و خدمات خود را عرضه کردند و بیش از ۲۰۰ هزار نفر ازآن دیدن کردند، وجود لباس های سنتی مسلمانان، حجاب و قرآن کریم از ویژگی های بارز هر ساله این نمایشگاه است.

نمایشگاه امسال ویژگی دیگری نیز داشت و آن حضور آژانس های مسافرتی بود که به مشتریان مقصدهای گردشگری حلال را پیشنهاد می کردند،حلال در زبان عربی به معنای هرچیزی است که در اسلام اجازه آن داده شده است، در واقع حلال از دیرباز تاکنون ، یک شیوه زندگی بوده است. شیوه زندگی خاص مسلمانان، اما اکنون چند سالی است که حلال بعد اقتصادی وتجاری نیز به خودگرفته است.

امین فرانسیسکو عضو انجمن "لتس موو اینتو فیوچر" در این باره می گوید: تقاضایی که ما از جانب مسلمانان داریم تقریبا اطمینان بخش است، افرادی وجود دارند که به محصولات حلال خیلی توجه نشان می دهند، از این گذشته برگزاری نمایشگاه محصولات خدمات حلال بورژه فرصتی است تا مسلمانان تعاملات بیشتری با هم داشته باشند.در نتیجه افراد برای آمدن به این نمایشگاه توجیهات خاص خود را دارند.

بر اساس این گزارش ، توجه مسلمانان به گردشگری حلال نیز اکنون چندسالی است روند افزایش را در پیش گرفته است، مکان هایی که برای گردشگری حلال درنظر گرفته شده است تقریبا مشخص شده هستند، امارات عربی متحده ،مالزی و ترکیه کشورهایی هستند که بیشترین متقاضی را از مسلمانان فرانسه برای گردشگری دارند.گردش مالی گردشگری حلال اکنون به بیش از ۹۰ میلیارد یورو می رسد.

"گیوم دوموت" جامعه شناس در توضیح علت رونق گرفتن گردشگری حلال می گوید علت این رونق بیشتر به مذهب بر می گیرد زیرا حلال و رعایت آن یکی از پایه های دین اسلام است، یعنی کسی که گردشگری حلال انجام می دهد در واقع به نوعی اعمال مذهبی خود را نیز انجام می دهد، اما اکنون ویژگی که در گردشگری حلال دیده می شود فراتر از بعد مذهب و اعمال مذهبی است ؛بلکه این بار به شیوه زندگی برمی گردد. با این توضیح که من می توانیم به سراسر جهان سفر کنیم ، انگار در خانه خود هستم. زیرا در جاهایی از دنیا که سفر می کنم هم همان اصولی اسلامی که در خانه و کشور خودم رعایت می کنم در اینجا نیز رعایت می شود.

درهمین راستا ، گردشگری حلال در خود فرانسه نیز اکنون مدتی است رونق گرفته است، برخی هتل آپارتمان ها که برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده اصول اسلامی در آنها رعایت شده و حتی جهت قبله نیز با فلش نشان داده شده است.

کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی می گویند با توجه به اینکه در فرانسه حدود شش میلیون مسلمان زندگی می کنند بازار گردشگری حلال ، از آینده درخشانی در این کشور برخوردار است.
https://taghribnews.com/vdcdso0fkyt0956.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی