تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : 192897
با برگزاری همایش شمیم شافع به وقوع پیوست؛

آغاز برنامه‌ های کنگره بین المللی امام شافعی(رض) در کردستان

نخستین همایش تخصصی شمیم شافع ویژه کنگره بین‌ المللی امام شافعی(رض) با حضور علما، اندیشمندان و پژوهشگران حوزه فقه امام شافعی(رض) در سنندج برگزار شد.
آغاز برنامه‌ های کنگره بین المللی امام شافعی(رض) در کردستان
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان روز سه شنبه در مراسم آغازین نخستین همایش تخصصی شمیم شافع ویژه کنگره بین‌ المللی امام شافعی(رض) در سنندج اظهار داشت: اراده دولت شکل‌گیری توسعه فرهنگی در کردستان است و در این راستا با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: همایش شمیم شافع کاملا علمی بوده و در آن شخصیت های برجسته علمی و دینی حوزه فقه امام شافعی(رض) مشارکت داشته اند.

حجت الاسلام جعفری یکی از مطالبات جدی و مهم استان کردستان را برگزاری کنگره‌هایی در خصوص شخصیت‌ها و مفاخر علمی و مذهبی اهل سنت عنوان کرد و افزود: ویژگی های بارز شخصیتی، علمی، اخلاقی و کرامات امام شافعی(رض) بر همه آشکار و مشهود بوده و این ویژگی‌ های والا  برگزاری یک کنگره بین‌ المللی را اجتناب‌ناپذیر می‌ نمود.

وی افزود: پیشنهاد برگزاری این کنگره اردیبهشت ماه سال گذشته مطرح شد و در آن نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کردستان به خوبی از آن استقبال کردند و خوشبختانه این کنگره مورد استقبال بی نظیر اقشار مختلف مردم، مذهبیون، علما و روشنفکران در استان کردستان و سایر استان‌های همجوار قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: مراسم پایانی کنگره بین المللی همزمان با هفته وحدت در سنندج برگزار خواهد شد و طی چند ماه باقی مانده تا برگزاری این کنگره با تمام توان با محوریت دبیرخانه دائمی کنگره امام شافعی(رض) به جمع آوری اسناد، منابع و مآخذ پیرامون شخصیت این عالم بزرگ جهان اسلامی خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام جعفری افزود: این کنگره  با مشارکت جدی مردم، علما و بزرگان با تخصص ‌های علمی برگزار شده و وزارت خانه ها و دستگاه های مختلف اجرایی ر تنها نقش نظارتی را ایفا می ‌کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcdnx0f5yt0nj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی