تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 294993
آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج:

هدایت پر ارزش رهبری و رشادت سردار سليمانى در پیروزی بر داعش فراموش شدنی نیست

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش مهم رهبر انقلاب در پیروزی امت اسلام گفت: راهنمايى‌هاى رهبر انقلاب و تدبير سردار سليمانى و حمايت‌هاى مرجعيت محترم نجف فراموش شدنى نيست.
هدایت پر ارزش رهبری و رشادت سردار سليمانى در پیروزی بر داعش فراموش شدنی نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به پایان سیطه شجره خبیثه داعش در کشورهای اسلامی گفت: خبر بسيار مسرت بخشى كه از آغاز ماه ربيع الاول منتشر شد يعنى خبر نابودى قدرت داعش و درهم شكستن ستون فقرات اين گروه جنايتكارى كه در طول تاريخ به قساوت و بى رحمى و درندگى آنها كسى را سراغ نداريم، بسيار مايه اميدوارى بود.
 
وی افزود: خدا را هزاران بار بر اين نعمت و اين پيروزى بزرگ سپاس مى‌گوييم و آن را نتيجه اتحاد و همدلى تمام كشورهاى منطقه و مجاهدت‌هاى جوانان جان بر كف ايران و عراق و سوريه و بعضى ديگر از كشورهاى منطقه مى‌دانيم.
 
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش مهم رهبر معظم انقلاب در پیروزی امت اسلام اظهار داشت: راهنمايى‌هاى پر ارزش رهبر انقلاب و رشادت و تدبير فوق‌العاده سردار شجاع اسلام حاج قاسم سليمانى و حمايت‌هاى مرجعيت محترم نجف فراموش شدنى نيست.
 
وی ادامه داد: باید توجه داشت که با نابودی تروریست ها نه تنها خطرى بزرگ از كشورهاى منطقه دفع، بلكه خطر بزرگى نیز از كل جهان برطرف شد چرا كه اين قوم تبهكار و وحشى هيچ حد و مرزى را به رسميت نمى‌شناختند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: بنابراين اگر دنيا قدردان باشد، سزاوار است از طرف سازمان ملل از اين سردار شجاع و همرزمانش تقدير و تشكر کند و متوليان جايزه نوبل به جبران خطاهاى گذشته، بهترين جايزه صلح را به اين سردار رشيد بدهند كه آتش جنگ در منطقه به وسيله او و همرزمانش خاموش شد و دنيا از يك كابوس وحشتناك رهايى پیدا کرد.
 
وی عنوان کرد: البته اين پيروزى ارزان تمام نشد، هزاران جوان شجاع از كشورهاى مختلف منطقه جان داده‌اند و شهيد شده‌اند، شهرهاى زيادى ويران شده است كه آبادكردن آنها به اين آسانى ممكن نیست.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اكنون همه دنيا مى‌دانند كه مؤثرترين مبارزه با تروريست‌هاى داعش را رزمندگان اين منطقه مخصوصا رزمندگان ايران و حشد الشعبى و حزب الله لبنان داشته‌اند.
 
وی اضافه کرد: بر اساس اسناد معتبر همه مى‌دانند كه بنيان‌گذار داعش، آمريكا و اسرائيل بوده و هستند و حامى  مالى و فكرى آنها عربستان سعودى است اما به فضل الهی در برابر اتحاد كشورهاى منطقه راه به جايى نبردند.
 
آیت الله مکارم شیرازی گفت: عجیب است با اين وجود نشانه‌هاى آشكار باز هم دولتمردان آمريكا با كمال بى‌شرمى و وقاحت ما را حامى تروريسم و خودشان را مخالف آن مى‌خوانند در حالى كه خودشان مى‌دانند اگر اين جانفشانى‌ها نبود شعله اين آتش دامان آنها را هم مى‌گرفت.
 
وی افزود: نبايد تصور كرد توطئه‌هاى استكبار و دشمنان ايران، لبنان، عراق و سوريه به همين جا ختم مى‌شود و ما بايد با خيال آسوده به كارهاى خود ادامه دهيم؛ چنين نيست.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: مسأله بى سابقه‌اى كه درباره نخست وزير لبنان اتفاق افتاد و محاصره يمن حتى نسبت به غذا و دارو نشان مى‌دهد حاميان توطئه درصدد اين هستند به اشكال ديگرى كار خود را ادامه دهند، بنابراين ما نيز بايد از هر زمان هوشيارتر باشيم و بدانيم نصرت و يارى خداوند باز هم در انتظار مجاهدان است.
 
https://taghribnews.com/vdcdno0xsyt0nn6.2a2y.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی