تاریخ انتشار۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : 279891
آیت الله اراکی در جمع ائمه جمعه و جماعات منطقه اورامانات:

اخوت و برادری ملاک اطاعت از رسول الله(ص) است/آمریکا رکن اصلی جبهه اعداء الله است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: ملاک اطاعت از رسول الله این است آنچه رسول الله فرموده عمل کنیم و با هم اخوت و برادری داشته باشیم.
اخوت و برادری ملاک اطاعت از رسول الله(ص) است/آمریکا رکن اصلی جبهه اعداء الله است
به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب عصر روز پنج شنبه در اجتماع ائمه جمعه و جماعات منطقه اورامانات که در مسجد قبا شهر پاوه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به حرف "مع" و "مِن"، اظهار داشت: در قرآن کریم دو حرف داریم که گسترده ترین معانی قرآن در دل این دو حرف نهفته است و این دو حرف "مع" و "مِن" می باشند.
 
وی با بیان اینکه مسئله معیت از بنیادی ترین مفاهیم قرآنی است، اظهار داشت: دو جبهه وجود دارد یکی جبهه رسول اکرم(ص) و دیگری جبهه دشمنان رسول اکرم(ص).
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه در شرایط کنونی لازم است که ما جبهه اولیاء و اعداء را به خوبی تشخیص دهیم، افزود: اگر مسلمانی در شرایط کنونی نتواند جبهه دشمن و دوست رسول الله را به خوبی تشخیص دهد نمی تواند معیت با رسول الله را محقق کند.
 
آیت الله اراکی گفت: امروز آمریکا در کدام یک از دو جبهه قرار می گیرد؟ امروز آمریکا رکن اصلی جبهه اعداء الله است و رژیم صهیونیستی نیز یکی دیگر از ارکان این جبهه است.
 
وی افزود: امروز ایران و ملت ایران مخالف ترین ملت با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند لذا جبهه ایران جبهه رسول الله و جبهه جنگ با دشمنان خداست؛ امروز معیت با رسول الله در جبهه مخالفت با آمریکا و رژیم صهیونیستی نمود پیدا می کند و همه دشمنی هایی که با سران و ملت ایران می شود به خاطر همین مسئله است که ایران در جبهه رسول الله قرار دارد.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه اگر پیرو رسول الله شدیم با عمل خود حقیقتا از رسول الله اطاعت کنیم، اظهار داشت: ملاک اطاعت از رسول الله این است آنچه رسول الله فرموده عمل کنیم و با هم برادر حقیقی شویم و اخوت از اینجا نشأت می گیرد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: وقتی قبله ما یکی است و همه در زمان معین به سمت این قبله واحد نماز می خوانیم دیگری دلیلی برای اختلاف نیست؛ بین علمای حقیقی هیچ وقت اختلافی به وجود نمی آید.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه ما دو نوع اسلام داریم یکی اسلام اعرابی و دیگری اسلام ابراهیمی، اظهار داشت: اسلام اعرابی یعنی فقط به زبان مسلمان هستند و در عمل اسلامی در کار نیست امروز آل سعود و داعش دارای اسلام اعرابی هستند اما اسلام ابراهیمی اسلامی است که قرآن کریم از آن به ایمان تعبیر می کند.
 
وی با تحسین علمای منطقه اورامانات، اظهار داشت:علمای اورامانات نه تنها از مرزهای جغرافیایی حفاظت می کنند از مرزهای فکری نیز مراقبت می کنند.
 
در پایان دبیرکل مجمع جهانی تقریب به سوالات برخی از علمای حاضر پیرامون مسئله وحدت امت اسلامی و مسائل جهان اسلام پاسخ داد.
 
لازم به ذکر است، در سفر به شهرستان پاوه، حجت الاسلام و المسلمین سید حامدعلم الهدی معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود نبویان رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی، وحید یامین پور رئیس اتحادیه جوانان مسلمان تقریبی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب را همراهی کردند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcdnn0xfyt05j6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی